Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorGarcia de Freitas, Roslyne Carol Anneleise
dc.contributor.authorVela Santana, Doilly Elizabeth
dc.date.accessioned2022-08-16T17:47:33Z
dc.date.available2022-08-16T17:47:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8224
dc.description.abstractThe main objective of this research study was to assess the impact of a learner-training program based on Flipped Learning in order to improve second year students’ speaking skills in English at Simon Bolivar secondary school. The type of research was experimental and with quasi-experimental designs. The population was made up of 183 students of both sexes with a sample of 60, who were selected by convenience or non-probabilistic sampling. The post-test results showed that the experimental group outperformed the control group as their mean score was higher (13,79 > 9,80). In conclusion, the learner training program based on Flipped Learning improved significantly the population students’ spiking skills and indicators (verbal fluency, coherence of ideas, intonation, except accent) as p-value was 0,000 < ? = 0,05, accepting the working hypothesis.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general de la investigación fue evaluar los efectos del programa educativo Flipped Learning en el mejoramiento de la expresión oral en inglés, en estudiantes de segundo grado de secundaria de la institución educativa Simón Bolívar. La investigación fue de tipo experimental con diseño cuasi-experimental. La población estuvo conformada por 183 estudiantes de segundo grado de secundaria de ambos sexos con una muestra de 60 estudiantes, que fueron seleccionados por muestreo no probabilístico por conveniencia, en la institución educativa Simón Bolívar. Después de la aplicación del programa educativo, los resultados mostraron que el grupo experimental obtuvo un promedio de 13,79 el cual fue superior al del grupo control que fue 9,80. En conclusión, la aplicación del programa educativo Flipped Learning mejoró significativamente la expresión oral en inglés e indicadores (fluidez verbal, coherencia de ideas y entonación, con excepción del indicador acento) en estudiantes de la población de estudios, pues el p-valor = 0,000 < ? = 0,05, aceptándose la hipótesis de trabajo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectLengua inglesaes_PE
dc.subjectEstudiantes de secundariaes_PE
dc.titleEl flipped learning en el mejoramiento de la expresión oral en inglés, en estudiantes de segundo grado de secundaria de la Institución Educativa Simón Bolívar, Iquitos 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70496126
renati.author.dni41652838
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorDel Aguila Rios, Barry
renati.jurorCordova Ramirez, Eleodoro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess