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dc.contributor.advisorBalbuena Hernández, José Ricardo
dc.contributor.authorApagüeño Campos, Stephany Cristina
dc.contributor.authorPinedo Armas, Laura Dolly
dc.date.accessioned2022-10-25T16:07:02Z
dc.date.available2022-10-25T16:07:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8471
dc.description.abstractInventory management and profitability are aspects that always require attention in companies, the first because it is the basis of the marketing of products with the purpose of obtaining benefits and the second as an indicator that influences and concerns the partners or actions in In all organizations, the present study considers as a general objective to analyze how inventory management is related to profitability in commercial companies in the personal care sector, Iquitos, year 2021, with a quantitative, descriptive and non-experimental design approach. correlational type, there was the participation of 2 companies in the commercial sector with 60 collaborators, for the collection of data a Likert-type questionnaire was used for the variable inventory management with a reliability of Cronbach's Alpha of 0.873 and a form of data collection for the profitability variable the study identified that good inventory management is perceived in 89% of participants, taking into account their organization, the management of orders, costs, storage and inventory control, however there is still a significant percentage of collaborators who consider that inventory management has shortcomings, in relation to the profitability indicators, results considered low are obtained in relation to assets, equity, income and cost of sale, when performing the statistical analysis it is obtained that the correlation coefficient "r" of Pearson is -0.030, with a significance of 0.820 per which concludes that there is no relationship between inventory management and profitability in commercial companies in the personal care category.en_US
dc.description.abstractLa gestión de inventario y la rentabilidad son aspectos que siempre requieren atención en las empresas, el primero porque constituye la base de la comercialización de productos con el propósito de obtener beneficios y el segundo como un indicador que influye y preocupa a los socios u accionas en toda organización, el presente estudio considera como objetivo general analizar de qué manera la gestión de inventarios se relaciona con la rentabilidad en empresas comerciales del rubro cuidado personal, Iquitos, año 2021, con un enfoque de tipo cuantitativo, descriptivo y de diseño no experimental de tipo correlacional, se contó con la participación de 2 empresas del rubro comercial con 60 colaboradores, para el recojo de datos se utilizó para la variable gestión de inventarios un cuestionario de tipo Likert con una fiabilidad de en Alfa de Cronbach de 0.873 y una ficha de recolección de datos para la variable rentabilidad el estudio identifico que se percibe una buena gestión de inventarios en un 89% de participantes, teniendo en cuenta su organización, la gestión de pedidos, de costos, almacenamiento y control de inventarios sin embargo aún se presenta un porcentaje importante de colabores que considera que la gestión de inventarios presenta falencias, en relación a los indicadores de rentabilidad se obtiene resultados considerados bajos en relación a los activos, patrimonio, ingresos y costo de venta, al efectuar el análisis estadístico se obtiene que el coeficiente de correlación “r” de Pearson es de -0.030, con una significancia de 0,820 por lo que se concluye que no existe relación entre la gestión de inventarios y la rentabilidad en las empresas comerciales del rubro cuidado personal.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInventarioses_PE
dc.subjectGestión de stockses_PE
dc.subjectRentabilidades_PE
dc.subjectEmpresas comercialeses_PE
dc.titleGestión de inventarios y rentabilidad en empresas comerciales rubro cuidado personal, Iquitos, año 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineContabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameContador(a) Público(a)es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni71128853
renati.author.dni47450640
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8483-7048
renati.advisor.dni41578090
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline411026es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMarín Eléspuru, César Ulises
renati.jurorMelgarejo Mariño, David Miguel
renati.jurorRamirez Cerván, Juan Carlos
dc.publisher.countryPEes_PE


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