Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorVargas Flores, Claudia Elizabeth
dc.date.accessioned2023-01-18T17:17:44Z
dc.date.available2023-01-18T17:17:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8744
dc.description.abstractThe research presented below had the main objective of describing the digital divide in times of covid-19 in initial education students of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in the city of Iquitos in the year 2021. The type of research is descriptive considering a cross-sectional, field, and univariate design. 185 initial education students from the faculty were considered as population and study sample. To collect the data, the survey was used as a technique and a questionnaire as an instrument, which was previously contextualized and then subjected to expert judgment. The main conclusion of the research is that the level of the digital divide in times of covid-19 in initial education students is slight at 1.6%; moderate level in 96.2% and deep level in 2.2% of them.en_US
dc.description.abstractLa investigación que se presenta a continuación tuvo como objetivo principal describir la brecha digital en tiempos del covid-19 en estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana de la ciudad de Iquitos en el año 2021. El tipo de investigación es el descriptivo considerando un diseño transversal, de campo, y univariado. Se consideró como población y muestra del estudio a 185 estudiantes de educación inicial de la mencionada facultad. Para recabar los datos se utilizó la encuesta como técnica y un cuestionario como instrumento el cual previamente fue contextualizado y luego sometido a juicio de expertos. La principal conclusión de la investigación es que el nivel de la brecha digital en tiempos del covid-19 en los estudiantes de educación inicial, es leve en un 1.6%; de nivel moderado en un 96.2% y de nivel profundo en un 2.2% de ellos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBrecha digitales_PE
dc.subjectInfecciones por coronaviruses_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleBrecha digital en tiempos del COVID 19 en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencia de la educación y humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71216558
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorMacedo Torres, Lita
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess