Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPastrana Tamani, Gloria Marina
dc.date.accessioned2023-05-29T16:13:20Z
dc.date.available2023-05-29T16:13:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9097
dc.description.abstractThis research has been developed with the intention of determining the relationship between the Learning Strategies at Home and the learning of social personnel in four-year-old children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi Casita del Saber" Nauta, 2022. The research was of a relational type, with a field, correlational, and transactional design. The population was made up of all the parents and four-year-old children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi casita del saber" Nauta, 2022, totaling 45. The techniques have been the survey and observation and as instruments used were the questionnaire and the observation guide to obtain data previously validated by expert judgment, it is concluded that the correlation between both variables is low (rs= 0.044*; Sig. < 0.05). The research hypothesis is not met, the hypothesis "There is no significant relationship between the learning strategies at home and the learning of social personnel in four-year-old children of the Initial Educational Institution No. 454 "Mi casita del Know” Nauta – 2022en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación con la intención de determinar la relación de la Estrategias de Aprendo en Casa y el aprendizaje de personal social en los niños de cuatro años de la Institución Educativa Inicial N° 454 “Mi Casita del Saber” Nauta, 2022. La investigación fue de tipo relacional, con diseño de campo, correlacional, y transeccional. La población estuvo conformada por todos los padres de familia y los niños de cuatro años de la Institución Educativa Inicial N° 454 “Mi casita del saber” Nauta, 2022 que suman 45, Las técnicas han sido la encuesta y la observación y como instrumentos utilizados fueron el cuestionario y la guía de observación para la obtención de datos previamente validados mediante juicio de expertos, se concluye que la correlación entre ambas variables es baja (rs= 0.044*; Sig. < 0.05). No se cumple con la hipótesis de la investigación, se rechaza la hipótesis “No existe relación significativa entre las estrategias de aprendo en casa y el aprendizaje de personal social en los niños de cuatro años de la Institución Educativa Inicial N° 454 “Mi casita del Saber” Nauta - 2022es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectEstrategias educativases_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleEstrategias de aprendo en casa y el aprendizaje de personal social en los niños de cuatro años de la Institución Educativa Inicial N° 454 Mi Casita del Saber, Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05714073
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorSanchez Chia, Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess