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dc.contributor.advisorReátegui Paredes, Víctor Raúl
dc.contributor.authorMassari Repetto, Renzo Enrique
dc.date.accessioned2023-06-13T17:58:05Z
dc.date.available2023-06-13T17:58:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9133
dc.description.abstractThe thesis determined as the main objective to identify the influence of marketing in the communication advertising of the university educational services of UNAP, Iquitos-2019, in addition, I opted for the type of applied study, descriptive - correlational level, experimental design, since I take 180 students were the study population, the collection of information was used as a technique for the survey, as an instrument for the questionnaire. Where, the research concludes that the marketing of educational services is regular, in the same way it happens with communication advertising, which obtained a regular result, due to the fact that there are weak factors that must be taken into account and improved. Concluding that there is a significant relationship between marketing and communication advertising; where Spearman's Rho was used with a correlation coefficient of 0.760 (considerable positive) and a sig. (bilateral) of 0.000, likewise a coefficient of 0.690 - considerable positive was determined for the dimensions of advertising media; for the characteristics dimension, a coefficient of 0.591 - is positive on average; for advertising language a coefficient of 0.645 - considerable positive, finally, advertising effectiveness a coefficient of 0.631 - considerable positive, all of them are significantly related to marketing.en_US
dc.description.abstractLa tesis determinó como objetivo principal identificar la influencia del marketing en la publicidad de comunicación de los servicios educativos universitarios de la UNAP, Iquitos-2019, además, optó por el tipo de estudio aplicada, de nivel descriptivo – correlacional, diseño experimental, pues tomó como población de estudio a 180 estudiantes, la recolección de información se empleó como técnica a la encuesta, como instrumento al cuestionario. Donde, la investigación concluye que, el marketing de los servicios educativos, es regular, del mismo modo sucede con la publicidad de comunicación, que obtuvo un resultado regular, ello debido a que existen factores débiles que deben tomarse en cuenta y mejorarse. Concluyendo que existe una relación significativa entre marketing y publicidad de comunicación; en donde se utilizó el Rho de Spearman con un coeficiente de correlación de 0.760 (positiva considerable) y una sig. (bilateral) de 0.000, asimismo se determinó para las dimensiones de medios publicitarios un coeficiente de 0.690 - positiva considerable; para la dimensión características un coeficiente de 0.591 - es positiva media; para lenguaje publicitario un coeficiente de 0.645 - positiva considerable, por último, eficacia publicitaria un coeficiente de 0.631 - positiva considerable, todo ellos se relacionan significativamente con el marketing.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMarketinges_PE
dc.subjectPublicidades_PE
dc.subjectServicio universitarioes_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.titleInfluencia del marketing en la publicidad de comunicación de los servicios educativos universitarios de la UNAP, Iquitos-2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Gestión Empresariales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Gestión Empresariales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni70777080
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3189-4759
renati.advisor.dni05310736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413127es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorChonn Chang, Wu Koy Fon
renati.jurorVelásquez Freitas, Ricardo Augusto
renati.jurorTuesta Chuquipiondo, Carlos Leandro
dc.publisher.countryPEes_PE


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