Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorNavarro Huaycama, Diana Milagros
dc.date.accessioned2023-07-31T19:14:12Z
dc.date.available2023-07-31T19:14:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9236
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the level of knowledge of the transversal approaches in the students of the fifth of secondary school in the emblematic educational institution Mariscal Oscar R. Benavides, Iquitos 2022. The type of research was descriptive with an observational non-experimental cross-sectional design. The population made up of 403 students from the fifth of secondary school, the instrument was validated through expert judgment and the reliability for the collection of information was verified. To analyze the information, the SPSS v25 software was used, obtaining the following results, the level of knowledge of the transversal approach in the student was, 79.3% stated that the teachers had a deficient level and 20.7% had a regular level. It concludes: 1. The knowledge of the transversal approaches is deficient in the students of the fifth of secondary school in the emblematic educational institution Mariscal Oscar R. Benavides, Iquitos (Z= - 35.752; p=0.001<0.05).en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo determinar el nivel de conocimiento de los enfoques transversales en los estudiantes del quinto de secundaria en la institución educativa emblemática Mariscal Oscar R. Benavides, Iquitos 2022. El tipo de investigación fue descriptiva con diseño observacional no experimental transversal. La población integrada por 403 estudiantes del quinto de secundaria, el instrumento fue validado mediante juicio de expertos y se comprobó la confiabilidad para el recojo de información. Para analizar la información se utilizó el software SPSS v25, adquiriendo los siguientes resultados, el nivel de conocimiento del enfoque trasversal en estudiante fue, 79,3% manifestaron que los estudiantes tuvieron nivel deficiente y el 20,7% tuvieron nivel regular. Concluye: 1. El conocimiento de los enfoques transversales es deficiente en los estudiantes del quinto de secundaria en la institución educativa emblemática Mariscal Oscar R. Benavides, Iquitos (Z= -35.752; p=0.001<0.05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectInteracción sociales_PE
dc.subjectTemas transversales (Educación)es_PE
dc.subjectEnfoque interdisciplinarioes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleConocimiento de los enfoques transversales en los estudiantes del quinto de secundaria en la institución educativa emblemática Mariscal Oscar R. Benavides, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.02.03es_PE
renati.author.dni73943021
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBruño Mozombite, Edinzon
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess