Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorFlores Ochoa, Llisely Mayte
dc.date.accessioned2023-08-09T18:26:18Z
dc.date.available2023-08-09T18:26:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other152.4 F65 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9259
dc.description.abstractThe study has the following title; Emotional regulation in primary education students’ educational institution No. 61008 Iquitos2022; As a general objective, to compare the levels of emotional regulation according to gender in the primary education students of the Educational Institution No. 61008 of the Iquitos 2022 district. The elements of the methodology were the type of research, non-experimental, with a Comparative Descriptive design. transactional, with a sample of 141 students from the first to the sixth grade of primary school; the technique used was the survey and the instrument was a questionnaire to collect data on Emotional Regulation. The results in general of the level of emotional regulation according to gender of primary school students, these indicate frequencies in women of low regulation in 1.3% and in men of 9.2%. In the average regulation, a higher percentage is observed in women with 89.5% and in men with 81.5%.But in the regulation the same percentage is observed 9.2% in women and in men respectively. The averages were also higher in women of 43.92 points compared to men, which was 42.07 points, observing a similar standard deviation between them. Using the test statistician: Mann-Whitney U, Mann-Whitney U statistical value = 1795.5, p-value 0.005; It is concluded that the levels of emotional regulation are different according to the gender of the primary education students of the Educational Institution No. 61008 of the Iquitos 2022 district. (p=0.005 < ? = 0.05), the Ho is rejected and the Ha hypothesis is accepted. at a significance level of 0.05%.en_US
dc.description.abstractEl estudio tiene el siguiente título; Regulación emocional en estudiantes de educación primaria institución educativa N° 61008, Iquitos 2022; como objetivo general: Comparar los niveles de regulación emocional según género en los estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 61008 del distrito Iquitos 2022., los elementos de la metodología fueron, el tipo de investigación, no experimental, con diseño Descriptivo comparativo- transaccional, con una muestra de 141 estudiantes del primero al sexto grado de primaria; la técnica utilizada fue la encuesta y el instrumento un cuestionario para recoger datos de Regulación Emocional. Los resultados en general del nivel de regulación emocional según género de los estudiantes de educación primaria, éstos indican frecuencias en las mujeres de regulación baja en 1,3% y en varones de 9,2%. En la regulación media se observa mayor porcentaje en las mujeres con 89,5% y en los varones de 81,5%. Pero en la regulación alta se observa igual porcentaje 9,2% en las mujeres y en los varones respectivamente. Los promedios fueron también mayores en las mujeres de 43,92 puntos en comparación de los varones que fue de 42,07 puntos, observándose similar desviación estándar entre ellos. Haciendo uso del Estadígrafo de prueba: U de Mann-Whitney, valor estadístico U de Mann – Whitney = 1795,5, p-valor 0,005; se concluye que los niveles de regulación emocional son diferentes según género de los estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 61008 del distrito Iquitos 2022. (p=0.005 < ? = 0.05), se rechaza la Ho y se acepta la hipótesis Ha a un nivel de significancia del 0,05%.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEmociones en niñoses_PE
dc.subjectEmoción expresadaes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.subjectSalud mentales_PE
dc.titleRegulación emocional en estudiantes de educación primaria Institución Educativa N° 61008, Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.02es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71886560
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fasaba, Nilda Manuela
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess