Show simple item record

dc.contributor.advisorLópez Rojas, Ángel Enrique
dc.contributor.authorPoclin Calampa, Juan Carlos
dc.contributor.authorSaquiray Bocanegra, Roy Marcelo
dc.date.accessioned2023-10-25T18:31:56Z
dc.date.available2023-10-25T18:31:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other5.133 P71 2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9433
dc.description.abstractThis research work is intended to develop and measure the usability of a mobile learning application for primary school students in Huitoto Murui Bue in the Centro Arenal community. The investigation is of an application type, with the solution design. The sample was represented by 10 users. The collection of information about the usability was based on the its questionnaire (System Usability Scale), which is a reliable and fast tool to measure the usability, the same that is made up of 10 questions, which are valued with a Likert scale 5 points. The most important results are: The efficacy of the usability of the mobile application of primary school students in Huitoto Murui Bue in the Central Arenal community is 100% and its effective 94.13 %. Consequently, the general research hypothesis is accepted: "If we measure the usability of a mobile learning application for primary school students in Huitoto Murui Bue, then satisfactory levels of usability greater than 90% can be determined."en_US
dc.description.abstractEste trabajo de investigación tiene como propósito desarrollar y medir la usabilidad de un Aplicativo móvil de aprendizaje de estudiantes de Primaria en idioma Huitoto Murui Bue en la comunidad Centro Arenal. La investigación es de tipo aplicativa, con diseño de la solución. La muestra estuvo representada por 10 usuarios. La recopilación de información acerca de la usabilidad se basó en el cuestionario SUS (System Usability Scale), que es una herramienta confiable y rápida para medir la usabilidad, la misma que se encuentra conformado por 10 preguntas, que son valoradas con una escala de Likert de 5 puntos. Los resultados más importantes son: La eficacia de la usabilidad del Aplicativo móvil de aprendizaje de estudiantes de Primaria en idioma Huitoto Murui Bue en la comunidad Centro Arenal es al 100% y su eficacia es de 84%, sin embargo, la satisfacción de la usabilidad del Aplicativo móvil es del 94.13 %. En consecuencia, se acepta la hipótesis general de la Investigación: “Si medimos la usabilidad de un Aplicativo móvil de aprendizaje de estudiantes de Primaria en idioma Huitoto Murui Bue, entonces se podrá determinar los niveles satisfactorios de usabilidad superior al 90%”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAplicaciones para móvileses_PE
dc.subjectAceptabilidades_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectLengua indígenaes_PE
dc.subjectHuitotoes_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleMedición de usabilidad de un aplicativo móvil de aprendizaje de estudiantes de primaria en idioma huitoto murui bue en la comunidad Centro Arenales_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero(a) de Sistemas e Informáticaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni74071229
renati.author.dni72718509
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3063-9273
renati.advisor.dni05328852
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline612156es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorReátegui Pezo, Alejandro
renati.jurorTuesta Moreno, Manuel
renati.jurorRamirez Villacorta, Jimmy Max
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess