Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Ramírez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorMesia Flores, Andrea Margarita
dc.date.accessioned2023-11-06T17:30:54Z
dc.date.available2023-11-06T17:30:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 M44 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9472
dc.description.abstractThis study was carried out as a result of the question: What is the relationship between the use of teaching materials and learning achievements in solving mathematical problems in primary education students of Educational Institution Nº 601515 San Pablo de la luz, San Juan Bautista? and the main objective was to relate both variables to know their implications. So it was designed as field, transversal and bivariate, with a relational type of research. 147 students were the sample and population of the study. In the process, data was obtained through the survey technique using previously validated questionnaires. Conclusion: There is a statistically significant relationship between the use of teaching materials and learning achievements in solving mathematical problems in primary education students of Educational Institution No. 601515 San Pablo de la Luz, San Juan Bautista. This is because the Student's t statistic value = 7.094; p-value (bilateral significance) = 0.000, with a significance level of 5%.en_US
dc.description.abstractSe hizo este estudio a raíz de la interrogante: ¿Cuál es la relación entre el uso de materiales didácticos y logros de aprendizajes en la resolución de problemas matemáticos en estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 601515 San Pablo de la luz, San Juan Bautista? y se tuvo como principal objetivo relacionar ambas variables para conocer sus implicancias. De modo que se diseñó como de campo, transversal y bivariado, con tipo de investigación relacional. 147 pupilos fueron la muestra y población del estudio. En el proceso se obtuvo datos por medio de la técnica de encuesta mediante cuestionarios anteriormente validados. Conclusión: Existe una relación estadísticamente significativa entre el uso de materiales didácticos y logros de aprendizajes en la resolución de problemas matemáticos en estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 601515 San Pablo de la Luz, San Juan Bautista. Esto se debe a que el valor estadístico t de Student = 7,094; p-valor (significación bilateral) = 0,000, con nivel de significancia del 5%.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectMaterial didácticoes_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleUso de materiales didácticos y logros de aprendizajes en la resolución de problemas matemáticos en estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 601515 San Pablo De La Luz, San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni77125072
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
renati.jurorYalta Mera, Johana Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess