Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorSalvino Jean, Lucelia
dc.date.accessioned2023-11-28T13:41:24Z
dc.date.available2023-11-28T13:41:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other370.1523 S18 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9537
dc.description.abstractThe levels of oral communication in children during Covid 19 at the Initial Education Institution No. 311, San Pablo 2022, have been evaluated in this study. In the methodology, the non-experimental, cross-sectional research design was used, whose relevant population has been 62 students enrolled in the Initial Education Institution No. 311, San Pablo 2022. The entire population was determined as a sample, used for educational purposes. study (Census), selected for its simplicity. Observation was used as a technique and the observation guide as a tool to obtain data. Previously, the tools were validated by expert judgment. At the end of the study, it was determined that there is not a high level of achievement in oral communication among children during Covid 19 in the Initial Education Institution No. 311, San Pablo 2022, it is observed that most of the children are in the process of and initially in the different dimensions of oral communication, product of the statistical resultsen_US
dc.description.abstractSe ha evaluado los niveles de comunicación oral en los niños durante el Covid 19 en la Institución de Educación Inicial N° 311, San Pablo 2022, en este estudio. En la metodología se tuvo como diseño de investigación la no experimental, de corte transversal, cuya población relevante ha sido 62 estudiantes matriculados en la Institución de Educación Inicial N°311, San Pablo 2022. Se determinó como muestra toda la población, utilizada para fines de estudio (Censal), seleccionado por su simplicidad. Se utilizó la observación como técnica y la guía de observación como herramienta para la obtención de datos. Previamente, las herramientas fueron validadas por juicio de expertos. Al culminar el estudio se determinó que no existe un alto nivel de logro en comunicación oral entre los niños durante el Covid 19 en el Institución de Educación Inicial N°311, San Pablo 2022, se observa que la mayoría de los niños se encuentra en proceso y en inicio en las diferentes dimensiones de comunicación oral, producto de los resultados estadísticos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectComunicación orales_PE
dc.subjectInfecciones por coronaviruses_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleComunicación oral en tiempo de Covid 19 en niños de la Institución Educativa Inicial N° 311, San Pablo 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05789202
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorMacedo Torres, Lita
renati.jurorFarje Vela, Hilda Angelica Reyna
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess