Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorSantana Garcia, Raphael Marcos
dc.date.accessioned2023-12-18T16:48:39Z
dc.date.available2023-12-18T16:48:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other306.43 S21 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9614
dc.description.abstractThe objective of this research was: To determine the relationship that exists between family support and the achievement of learning in the area of communication in students of the primary level of the Educational Institution No. 6010307 of the Ramón Castilla district, during the 2022 school year. The study allowed us to conclude that: There is a medium level of family support of 55.8%, where parents fulfill their socioeconomic and socio-affective responsibilities also at a medium level. Which significantly influences an average level of learning achievements of their daughters and sons in the area of communication with 53.8%. There being a correlation coefficient of 0.928** and a p value of 0.000, the research hypothesis can be accepted.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue: Determinar la relación que existe entre el acompañamiento familiar y el logro de aprendizajes en el área de comunicación en estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa N° 6010307 del distrito de Ramón Castilla, durante el año escolar 2022. El estudio permitió arribar a la conclusión que: Existe un nivel de acompañamiento familiar medio 55,8%, donde los padres cumplen con sus responsabilidades socioeconómicas y socioafectivas también en un nivel medio. Lo cual influye de manera significativa en un nivel medio de logros de aprendizajes de sus hijas e hijos en el área de comunicación con un 53,8%. Existiendo un coeficiente de correlación de 0,928** y un p valor de 0,000 y se puede aceptar la hipótesis de investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSocializaciónes_PE
dc.subjectDesarrollo del niñoes_PE
dc.subjectEnseñanzaes_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectPadreses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleAcompañamiento familiar y logros de aprendizaje en el área de comunicación en estudiantes del nivel primaria de la Institución Educativa n° 6010307, Ramón Castilla 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05789318
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess