Show simple item record

dc.contributor.advisorJara de la Cruz, Dercy Margarita
dc.contributor.authorCayetano Almeida, Gretel
dc.date.accessioned2024-01-04T17:09:33Z
dc.date.available2024-01-04T17:09:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other302 C34 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9663
dc.description.abstractThe research question was: How is the development of social integration in Ticuna children from the initial educational institution No. 386 Bilingual Intercultural located in Bellavista Callarú Yavarí? and the objective was to describe the development of social integration in Ticuna children of the educational institution. For this purpose, the type of relational research was considered with a nonexperimental, univariate, field and cross-sectional design. All Ticuna children enrolled in the institution were the population and sample. An observation guide has been the instrument to collect the data, which was validated by experts. The technique used has been observation. Conclusion: The overall results in the development of social integration show that Ticuna children present good development in 62.5% of them, 37.5% of children show regular development of social integration, while there was no Ticuna child who had deficient development of social integration.en_US
dc.description.abstractLa interrogante de la investigación fue: ¿Cómo es el desarrollo de la integración social en niños ticuna de la institución educativa inicial N° 386 Bilingüe Intercultural ubicada en Bellavista Callarú Yavarí?, y el objetivo fue describir el desarrollo de la integración social en niños ticuna de la institución educativa. Con esa finalidad se tuvo como tipo de investigación relacional con un diseño no experimental, univariado, de campo y transversal. Todos los niños ticuna de la institución matriculados fueron la población y muestra. Una guía de observación ha sido el instrumento para recolectar los datos, el cual fue validado por expertas. La técnica utilizada ha sido la observación. Conclusion: Los resultados globales en el desarrollo de la integración social muestran que los niños ticuna presentan buen desarrollo en el 62,5% de ellos, el 37,5% de niños muestran regular desarrollo de integración social, mientras que no hubo niño ticuna que tuviera desarrollo deficiente de integración social.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectComportamiento sociales_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectBilingüismoes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.titleDesarrollo de la integración social en niños ticuna de la Institución Educativa Inicial N° 386 Bilingüe Intercultural Bellavista Callarú, Yavarí 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70775585
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5687-3247
renati.advisor.dni40499594
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess