Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Matute, Sol Patricia
dc.contributor.authorQuevedo Huani, Mariciela Estela
dc.date.accessioned2024-01-29T18:46:41Z
dc.date.available2024-01-29T18:46:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other371.11 Q4 2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9744
dc.description.abstractThe present study responds to the non-experimental design of a descriptive correlational research type with a quantitative approach. An estimated population of 26 teachers was used as an example, where a non-probabilistic sample was used. The technique used was the interview, using the questionnaire as a test instrument. Three specialists in the field endorsed them and the Crombach's alpha statistic was used to determine their reliability. This indicates that the results are reliable. The tables of percentages and data averages were examined using statistical graphs .The Shapiro-Wilks test of normality of fit was similarly performed, for sample ≤ 50.Using Pearson's parametric correlation statistical method , it was possible to compare the hypotheses .The following conclusion was the most pertinent: According to the general hypothesis of the research , the relationship between environmental awareness and ecological habits among teachers of IE N° 1016 “Urarinas” was direct, positive and statistically significant (sig.=,000; p.005).en_US
dc.description.abstractEl presente estudio responde, al diseño no experimental de tipo investigación descriptiva correlacional con enfoque cuantitativo. Se utilizó como ejemplo una población estimada de 26 docentes, donde se empleó la muestra no probabilística. La técnica utilizada fue la entrevista, sirviendo el cuestionario como instrumento de prueba. Tres especialistas en la materia los avalaron y se utilizó el estadístico alfa de Crombach para determinar su confiabilidad. Esto indica que los resultados son confiables. Las tablas de porcentajes y promedios de datos se examinaron mediante gráficos estadísticos .La prueba de normalidad de ajuste de Shapiro-Wilks se realizó de manera similar, para muestra ≤ 50.Utilizando el método estadístico de correlación paramétrica de Pearson , fue posible comparar las hipótesis .La siguiente conclusión fue la más pertinente: De acuerdo con la hipótesis general de la investigación , la relación entre la conciencia ambiental y los hábitos ecológicos entre los docentes de la IE N° 1016 Urarinas fue directa, positiva y estadísticamente significativa (sig.=,000; p.005).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHábitoses_PE
dc.subjectMedio ambientees_PE
dc.subjectSensibilización ambientales_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titleHábitos ecológicos y conciencia ambiental en docentes de la Institución Educativa Inicial N° 1016 Urarinas, Loreto 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.04.05es_PE
renati.author.dni45313922
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8760-7758
renati.advisor.dni05232872
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess