Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorLópez Alvarado, Linda Priscilla
dc.date.accessioned2024-04-04T17:59:00Z
dc.date.available2024-04-04T17:59:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other378.17 L83 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/9992
dc.description.abstractThe main objective of the study was to evaluate the effect of an educational program of metacognitive strategies to improve autonomous learning in preprofessional practice students of the FCEH UNAP, Iquitos, 2021. An evaluative type of research was used, with a quasi-experimental design of two groups with pre-test and post-test, univariate and longitudinal. The sample consisted of 60 students, 30 in the experimental group and 30 in the control group. A performance test validated by experts was applied as a data collection instrument. The results showed that the educational program of metacognitive strategies was effective to improve autonomous learning, since in the post- test an increase in the percentage of students in the high level and a decrease in the percentage of students in the low level was observed, compared to the pretest. Thus, the general hypothesis of the research was verified.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal del estudio fue evaluar el efecto de un programa educativo de estrategias metacognitivas para mejorar el aprendizaje autónomo en estudiantes de práctica pre profesional de la FCEH UNAP, Iquitos, 2021. Se utilizó un tipo de investigación evaluativa, con un diseño cuasi experimental de dos grupos con pre test y post test, univariado y longitudinal. La muestra estuvo conformada por 60 estudiantes, 30 en el grupo experimental y 30 en el grupo de control. Se aplicó una prueba de desempeño validada por expertos como instrumento de recolección de datos. Los resultados mostraron que el programa educativo de estrategias metacognitivas fue efectivo para mejorar el aprendizaje autónomo, ya que en el post test se observó un aumento del porcentaje de estudiantes en el nivel alto y una disminución del porcentaje de estudiantes en el nivel bajo, en comparación con el pre test. Así, se comprobó la hipótesis general de la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectMetacogniciónes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de prácticases_PE
dc.subjectUniversidades públicases_PE
dc.titlePrograma educativo de estrategias metacognitivas para mejorar el aprendizaje autónomo en estudiantes de práctica pre profesional de la facultad de Ciencias De La Educación y Humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_PE
thesis.degree.disciplineDoctorado en Educaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameDoctor(a) en Educaciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05405776
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline199018es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#doctores_PE
renati.jurorHernández Grandez, Anunciación
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorMera Aro Adela Cecilia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess