Determinación de la importancia del e-commerce en los servicios hoteleros de 3, 4 y 5 estrellas de la ciudad de Iquitos
Date
2023Author
Hidalgo Gonzales, Raul Benjamin
Padilla Tafur, Alonso Andre
Metadata
Show full item recordAbstract
Developed the thesis: "Determination of the importance of e-commerce in hotel services of 3, 4 and 5 stars in the city of Iquitos.", It has been determined that hotel services require greater technological innovation, the need to open a more option in electronic businesses to achieve a better technological impact and thus, improve or introduce e-commerce in companies; tourism companies can capture a greater tourist flow with a loyal brand and a change of attitude from the management or senior management to the lodging buttons. The applied method was from a quantitative approach and applied research, described the situation of e-commerce in tourism companies; the non-experimental descriptive study design, with a population of 64 hotels and sample in 31 hotels of 3, 4 and 5 stars. The Survey was used as a data collection instrument with various assessments such as binary or dichotomous responses, multiple alternatives and satisfaction according to the Likert scale. The Spss 25 statistic was used to obtain the results, with which the findings were discovered. 18 assessments have been studied, obtaining results according to the type of question and alternatives; Finally, the hypothesis that e-commerce is significantly important to improve the tourist flow in the 3, 4 and 5 hotel stars services of the Iquitos city was demonstrated. Desarrollada la tesis: “Determinación de la importancia del e-commerce en los servicios hoteleros de 3, 4 y 5 estrellas de la ciudad de Iquitos.”, se ha logrado determinar que los servicios hoteleros requieren mayor innovación tecnológica, la necesidad de abrir una opción más en los negocios electrónicos para lograr mejor impacto tecnológico y así, mejorar o introducir en las empresas el e-commerce; las empresas turísticas puedan captar mayor flujo turístico con marca fidelizada y un cambio de actitud desde la gestión o alta gerencia hasta el botones de los hospedajes. El método aplicado fue desde un enfoque cuantitativo y de investigación aplicada, describió la situación del e-commerce en las empresas de turismo; el diseño de estudio descriptivo no experimental, con población de 64 hoteles y muestra en 31 hoteles de 3, 4 y 5 estrellas. Se utilizó la Encuesta como instrumento de recolección de datos con diversas valoraciones como respuestas binarias o dicotómicas, de alternativas múltiples y de satisfacción según la escala de Likert. Se utilizó el estadístico Spss 25 para obtener los resultados, con los cuales se descubrieron los hallazgos. Se ha estudiado 18 valoraciones obteniéndose resultados según el tipo de pregunta y alternativas; finalmente, se demostró la hipótesis que el e-commerce es significativamente importante para mejorar el flujo turístico en los servicios hoteleros de 3, 4 y 5 estrellas de la ciudad de Iquitos.
Collections
- Tesis [159]