Show simple item record

dc.contributor.advisorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.contributor.authorPiña Flores, Miguel Andres
dc.date.accessioned2024-06-27T17:08:30Z
dc.date.available2024-06-27T17:08:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.264 P59 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10231
dc.description.abstractThe general objective of the study was to determine the relationship between the family social climate and the achievement of communication skills of fourth grade students in urban public institutions in Nauta 2022. The methodology used was relational research. The study design adopted was non-experimental and cross[1]sectional. The study had a population of 214 individuals, of which we worked with a stratified sample of 137 students. The survey technique was applied and the instrument used was the scale questionnaire for the communication competence achievement variable. It was concluded that there is an association between the variables family social climate and competence achievement in the area of communication of the students who participated in the research, according to the p-value=0.000en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como objetivo general determinar la relación entre el clima social familiar y el logro de competencias de comunicación de los estudiantes de cuarto grado de las instituciones públicas urbanas de Nauta 2022. En la metodología se utilizó el tipo de investigación relacional. El diseño del estudio adoptado fue de carácter no experimental de tipo transversal. El estudio tuvo una población de 214 individuos, de los cuales se trabajó con una muestra estratificada de 137 estudiantes. Se aplicó como técnica la encuesta y el instrumento fue el cuestionario de escala para la variable logros de competencia en comunicación. Se llegó a la conclusión que existe asociación entre las variables clima social familiar y logro de competencias en el área de comunicación de los estudiantes que participaron de la investigación, según el p-valor=0,000 <=0,005, Rho de Spearman de 0,618; lo que demuestra que las variables tienen una asociación directa buena.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectRelaciones familiareses_PE
dc.subjectEducación basada en competenciases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleClima social familiar y logro de competencias en el área de comunicación de los estudiantes de cuarto grado de secundaria de las instituciones educativas públicas urbanas de Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaríaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40989797
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3552-2592
renati.advisor.dni05377079
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCeliz López, Teófilo
renati.jurorReyes Muñoz, Margarita Genoveva
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess