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dc.contributor.advisorGarcía Diaz, José Edgar
dc.contributor.authorRuiz Villanueva, Ryan Ali
dc.contributor.authorEscobar Saldaña, Antuane Anabel
dc.date.accessioned2024-07-01T16:43:37Z
dc.date.available2024-07-01T16:43:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other006.78 R94 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10235
dc.description.abstractThe objective of this investigation is to improve the administrative management of Veterinary Animal Care, based on the use of a web system, where the processes of care registration, obtaining information from the medical records of pets and the level of satisfaction of users who used the web system were basically evaluated. In principle, we were able to detect that the first processes were slow and caused discomfort among the administrative staff in front of the clients; therefore, we suggest using a web system to solve these problems. We pose the following research question: With the use of a web system, is the administrative management of the Animal Care veterinary clinic improved? To evaluate, a quasi-experimental type design was chosen with a post test and a control group, with a non-probabilistic sample, made up of thirty (30) customer service processes. Obtaining the following results: first, with the use of the web system, it was possible to significantly reduce the time to register a new service, concluding that 100% of the cases have been fast; second, with the use of the system it was possible to reduce the time to obtain information from the medical records of the pets, and it was concluded that 53.3% of the processes have been fast. Third, the research shows that the level of satisfaction of users who now use the web system has risen, given that 73.3% of users were very satisfied with the new system.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación, tiene como objetivo mejorar la gestión administrativa de la Veterinaria Animal Care, a partir del uso de un sistema web, donde, se evaluó básicamente los procesos del registro de atención, la obtención de información de las historias clínicas de las mascotas y el nivel de satisfacción de los usuarios que utilizaron el sistema web. En principio, pudimos detectar que los primeros procesos eran lentos y causaban malestar entre el personal administrativo frente a los clientes; por lo que, sugerimos utilizar un sistema web para dar solución a esos problemas. Planteándonos la siguiente interrogante de investigación: ¿Cómo mejorar la gestión administrativa de la clínica veterinaria Animal Care con el uso de un sistema web? Para evaluar se optó por un diseño del tipo experimental puro con post test y grupo de control, con una muestra no probabilística, compuesta por treinta (30) procesos de atención al cliente. Obteniéndose los siguientes resultados: primero, con el uso del sistema web, se logró disminuir significativamente el tiempo para registrar una nueva atención, concluyéndose que el 100% de los casos han sido rápidos; segundo, con el uso del sistema se logró reducir el tiempo para la obtención de información de las historias clínicas de las mascotas, y se concluyó que un 53.3% de los procesos han sido rápidos. Tercero, la investigación demuestra que se elevó el nivel de satisfacción de los usuarios que ahora usan el sistema web, en vista que el 73.3% de usuarios quedaron muy satisfechos con el nuevo sistema.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectServicios webes_PE
dc.subjectSistemas de información para la gestiónes_PE
dc.subjectVeterinariaes_PE
dc.titleSistema web para la gestión administrativa de la Clínica Veterinaria Animal Care Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero(a) de Sistemas e Informáticaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni71875033
renati.author.dni72641723
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5936-1378
renati.advisor.dni41208549
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline612156es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMarthans Ruiz, Angel Alberto
renati.jurorPalacios Chavez, Cesar Augusto
renati.jurorPerez Ordoñez, Jose Luis
dc.publisher.countryPEes_PE


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