Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorBartra Quiñones, Rosa Angélica
dc.contributor.authorCardenas Gonzalez, Biviana Janeth
dc.date.accessioned2024-07-04T17:17:16Z
dc.date.available2024-07-04T17:17:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.1 B23 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10251
dc.description.abstractThe research is based on the fundamental question: What is the effect of the application of the program of didactic strategies for the development of spiritual intelligence in managers and teachers of the public educational institution initial level N ° 158 My Second House San Juan Bautista 2022?, and as an objective to evaluate the effect of the application of the program of didactic strategies for the development of spiritual intelligence in managers and teachers. Its design is field, evolutionary, univariate, transectional and evaluative type, pre-experimental, single group. 22 managers and teachers made up the population and sample. Through the survey technique, data were collected using an instrument validated in advance by experts. The effect of the didactic strategies on the development of the spiritual intelligence of the managers of the public institution initial of San Juan district after the hypothesis test, the results indicate that there was a statistically significant difference between the levels before and after the experiment (p<0.05). The deficient level was reduced from 40.9% (n = 9) to 0%, the process level increased from 59.1% (n = 13) to 63.6% (n = 14), the sufficient level increased from 0% (n = 0) to 22.7% (n = 5) and the outstanding level increased from 0% (n = 0) to 13.7% (n = 3). These results show a substantial improvement in the spiritual intelligence of managers and teachers because of applying didactic strategies.en_US
dc.description.abstractLa investigación tiene como base fundamental la interrogante: ¿Cuál es el efecto de la aplicación del programa de estrategias didácticas para el desarrollo de la inteligencia espiritual en directivos y docentes de la institución educativa pública nivel inicial N° 158 Mi Segunda Casita San Juan Bautista 2022?, y como objetivo evaluar el efecto de la aplicación del programa de estrategias didácticas para el desarrollo de la inteligencia espiritual en directivos y docentes. Su diseño es de campo, evolutivo, univariado, transeccional y tipo evaluativo, pre experimental, grupo único. 22 directivos y docentes conformaron la población y muestra. Mediante la técnica de encuesta se recogieron los datos por medio de un instrumento validado con la debida anticipación por expertos. El efecto de las estrategias didácticas en el desarrollo de la inteligencia espiritual de los directivos y docentes de la institución educativa inicial del distrito de San Juan luego de la prueba de hipótesis, los resultados indican que hubo una diferencia estadísticamente significativa entre los niveles antes y después del experimento (p<0.05). El nivel deficiente se redujo de un 40,9% (n=9) a un 0%, el nivel de proceso se incrementó de un 59,1% (n=13) a un 63,6% (n=14), el nivel suficiente se incrementó de un 0% (n=0) a un 22,7% (n=5) y el nivel destacado se incrementó de un 0% (n=0) a un 13,7% (n=3). Estos resultados evidencian una mejora sustancial de la inteligencia espiritual de los directivos y docentes como consecuencia de la aplicación de las estrategias didácticas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEspiritualidades_PE
dc.subjectInteligenciaes_PE
dc.subjectTécnica didácticaes_PE
dc.subjectDirectoreses_PE
dc.subjectDocenteses_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titlePrograma de estrategias didácticas para el desarrollo de la inteligencia espiritual en directivos y docentes de la Institución Educativa Pública Nivel Inicial N° 158 Mi Segunda Casita San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05379731
renati.author.dni05411613
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess