Show simple item record

dc.contributor.advisorTorres García, Luis Enrique
dc.contributor.advisorSuero Pinedo, Freddy Junior
dc.contributor.authorTorres Manihuari, Larry Stuar
dc.date.accessioned2024-07-24T17:18:32Z
dc.date.available2024-07-24T17:18:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.133 T73 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10313
dc.description.abstractThe central objective of the study was to determine the relationship between the use of teaching resources and the achievement of learning in the area of Physical Education in schoolchildren at the secondary level of the Educational Institution Application UNAP San Juan Bautista, 2022. The research was descriptive in scope. correlational, used a quantitative approach and a non-experimental cross-sectional design. The sample was made up of 63 schoolchildren to whom a survey was applied through a questionnaire to collect information about the use of teaching resources and to measure learning achievements, documentary analysis was used through the review of grade records records. finals. The results revealed a Pearson correlation of rxy=0.661, which suggests a moderate positive and direct association between both variables. The results of the non-parametric test show a Student t value of 6.670 with a p-value of 0.001 < α=0.05, demonstrating a relationship between the study variables. In conclusion, there is a significant relationship between the use of teaching resources and the achievement of learning in the area of Physical Education in schoolchildren of the analyzed population.en_US
dc.description.abstractEl objetivo central del estudio fue determinar la relación existente entre el uso de recursos didácticos y el logro de aprendizajes en el área de Educación Física en escolares del nivel secundaria de la Institución Educativa Aplicación UNAP San Juan Bautista, 2022. La investigación fue descriptiva de alcance correlacional, utilizó un enfoque cuantitativo y un diseño no experimental de tipo transversal. La muestra fue constituida por 63 escolares a quienes se les aplicó una encuesta mediante un cuestionario para recoger información acerca del uso de los recursos didácticos y para medir logros de aprendizaje se utilizó el análisis documental a través de la revisión de los registros de actas de notas finales. Los resultados revelaron una correlación de Pearson de rxy=0,661, lo que sugiere una asociación moderada positiva y directa entre ambas variables. Los resultados de la prueba no paramétrica muestran un valor t Student de 6,670 con un p-valor de 0,001< α=0,05 demostrándose relación entre las variables de estudio. En conclusión, existe relación significativa entre el uso de recursos didácticos y el logro de aprendizajes en el área de Educación Física en escolares de la población analizada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMaterial didácticoes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectEducación físicaes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleRecursos didácticos y logros de aprendizaje en el área de educación física en estudiantes del nivel secundaria de la Institución Educativa Aplicación UNAP, San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Física con mención en Formación Deportivaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Física con mención en Formación Deportivaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76072470
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5600-396X
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2403-6844
renati.advisor.dni05215713
renati.advisor.dni41188214
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline151096es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorPinche Ramos, Paola Melissa
renati.jurorGuzman Cornejo, Reynaldo Amansio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess