Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorSoto Urquiza de Paredes, Martha Elizabeth
dc.date.accessioned2024-09-03T14:04:10Z
dc.date.available2024-09-03T14:04:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.192 S71 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10421
dc.description.abstractIt is determined that there is a significant relationship between parental participation and academic performance in the area of Science and Technology in students of the First Grade of Secondary School of Educational Institution No. 60160 of the Fernando Lores district, during the 2022 school year. The research is quantitative, relational, non-experimental, field, correlational and transversal. Applied to a population and sample of 58 students. The students were surveyed using two scaled question questionnaires. It was concluded that: There is a level of parental participation at a medium level of 79.3%, associated with the level of process achieved in terms of the academic performance of first grade secondary school students in the area of Science and Technology. There is a correlation coefficient of 0.722 and a p value of 0.000 and the research hypothesis can be accepted. To raise the level of academic performance of secondary education students of the I.E. No. 60160 of the Fernando Lores district.en_US
dc.description.abstractSe determina que existe una relación significativa entre la participación de los padres y el rendimiento académico en el área de Ciencia y Tecnología en estudiantes del Primer Grado de Secundaria de la Institución Educativa N° 60160 del distrito de Fernando Lores, durante el año escolar 2022. La investigación es cuantitativa de tipo relacional, no experimental, de campo, correlacional y transversal. Aplicado a una población y muestra de 58 estudiantes. Se realizó encuesta a los estudiantes empleando dos cuestionarios de preguntas en escala. Se arribó a concluir que: Existe un nivel de participación de los padres en un nivel medio 79,3%, asociado al nivel de proceso alcanzado en cuanto al rendimiento académico de los estudiantes de Primer grado de secundaria en el área de Ciencia y Tecnología. Existiendo un coeficiente de correlación de 0,722 y un p valor de 0,000 y se puede aceptar la hipótesis de investigación. Para elevar el nivel de rendimiento académico de los estudiantes de educación secundaria de la I.E. N° 60160 del distrito Fernando Lores.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectParticipación de los padreses_PE
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleParticipación de los padres y rendimiento académico en el área de ciencia y tecnología en estudiantes del primer grado de secundaria de la Institución Educativa N° 60160 del distrito de Fernando Lores 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44038422
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCordova Ramirez, Eleodoro
renati.jurorGuevara Torres, Fernando
renati.jurorLopez Vasquez, Ana Rosana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess