Show simple item record

dc.contributor.advisorRengifo Ruiz, Roger Ernesto
dc.contributor.authorRomo Rojas, Elfi Janeci
dc.date.accessioned2024-09-05T18:01:27Z
dc.date.available2024-09-05T18:01:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.264 R81 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10442
dc.description.abstractThis research was carried out with the purpose of resolving the following question: To what extent is the role of parents related to the academic performance of the students of the second level of secondary school at the Eugenio Rivera López Educational Institution, district of Yavarí, province of Ramón Castilla 2023?, admitting that its main objective is to determine the relationship that exists between the role of parents and the academic performance of the students of the second level of secondary school of the Eugenio Rivera López educational institution, district of Yavarí, province of Ramón Castilla 2023.The methodology adopted in the research is transactional in nature, with a quasi-experimental design and a correlational and transversal descriptive nature. The selected population and sample consisted of 30 2nd grade students from the Eugenio Rivera López educational institution in the Yavarí district. The survey was used as a technique and instrument, respectively, to obtain data, both were supported by expert validation. The analysis of the information included descriptive techniques such as frequency, average and percentage analysis, as well as an inferential analysis to evaluate the proposed hypotheses. The study design was cross-sectional, descriptive-correlational and non-experimental. As a main conclusion, it was found that there is a significant relationship between parental participation and the academic performance of the students of the second level of secondary school of the Eugenio Rivera López educational institution, district of Yavarí, province of Ramón Castilla 2023.en_US
dc.description.abstractEsta investigación fue realizada con la finalidad de resolver la interrogante siguiente:¿En qué medida el rol de los padres de familia se relaciona con el rendimiento académico de los estudiantes del segundo nivel de secundaria de la Institución educativa Eugenio Rivera López distrito de Yavarí, provincia de Ramón Castilla 2023?,admitiendo tener como objetivo principal determinar la relación que existe entre el rol de los padres de familia y el rendimiento académico de los estudiantes del segundo nivel de secundaria de la Institución educativa Eugenio Rivera López distrito de Yavarí, provincia de Ramón Castilla 2023.La metodología adoptada en la investigación es de índole transaccional, con un diseño cuasi experimental y un carácter descriptivo correlacional y transversal. La población y muestra seleccionada consistieron en los 30 estudiantes del 2do grado, de la Institución educativa Eugenio Rivera López del distrito de Yavarí. Se utilizo la encuesta como técnica e instrumento, respectivamente, para la obtención de datos, ambos fueron respaldados por la validación de expertos. El análisis de la información incluyó técnicas descriptivas como el análisis de frecuencia, promedio y porcentaje, así como un análisis inferencial para evaluar las hipótesis propuestas. Como conclusión principal, se encontró que existe relación significativa entre participación de los padres de familia y el rendimiento académico de los estudiantes del segundo nivel de secundaria de la Institución educativa Eugenio Rivera López distrito de Yavarí, provincia de Ramón Castilla 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRendimiento escolares_PE
dc.subjectPapel de la familiaes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleRol familiar y el rendimiento académico de los estudiantes del segundo nivel de secundaria en la Institución Educativa Nº 60276 Eugenio Rivera distrito de Yavarí, provincia Mariscal Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40548841
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7842-1855
renati.advisor.dni40794665
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
renati.jurorAguilar Panduro, David Freddy
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess