Show simple item record

dc.contributor.advisorDávila Panduro, Susy Karina
dc.contributor.advisorPezo Gálvez, Héctor Gilberto
dc.contributor.authorTeagua Lomas, Consuelito
dc.date.accessioned2024-09-10T17:41:55Z
dc.date.available2024-09-10T17:41:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.33 T28 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10465
dc.description.abstractThe objective of the study was to evaluate the effect of the Padlet program in the coordination of academic activities with teachers of the I.E.I.P.S.M. N° 601491 Madre Teresa de Calcuta, Iquitos in the year 2023, thus studying the effectiveness of the program to be tested with the teachers of the I. E.I.P.S.M. N° 601491 Madre Teresa de Calcuta which were a total of 82 and the sample was worked at 100%, it was experimental and its design was pre-experimental (pre-test and post-test with a single group). Using the survey technique and the questionnaire as an instrument, which was subjected to validity testing by means of expert judgment and a reliability test, applying a pilot test to use the cronbach's alpha reliability coefficient, giving positive results for its execution. The results of the contrastation of the general hypothesis where the p-value = 0.000 < 0.05; allowed to accept the general hypothesis "The Padlet program has a positive effect on the coordination of academic activities with teachers of the I.E.I.P.S.M. N° 601491 Madre Teresa de Calcuta, Iquitos - 2023.", concluding that the use of the Padlet program improves the coordination of academic activities among teachers.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del estudio fue evaluar el efecto del programa Padlet en la coordinación de actividades académicas con docentes de la I.E.I.P.S.M. N° 601491 Madre Teresa de Calcuta, Iquitos en el años 2023, de esta forma estudiar la efectividad del programa al ser puesto a prueba con los docentes de la I.E.I.P.S.M. N° 601491 Madre Teresa de Calcuta los cuales fueron en total 82 y la muestra fue trabajada al 100%, fue de tipo experimental y su diseño el pre experimental (pre-test y post-test con un solo grupo). Usando la técnica de la encuesta y como instrumento el cuestionario, el cual fue sometido a prueba de validez mediante el juicio de expertos y una prueba de confiabilidad, aplicando una prueba piloto para utilizar el coeficiente de confiabilidad de alfa de cronbach, dando resultados positivos para su ejecución. Los resultados de la contrastación de la hipótesis general donde el p-valor = 0,000 < 0,05; permitieron aceptar la hipótesis general “El programa Padlet tiene un efecto positivo en la coordinación de actividades académicas con docentes de la I.E.I.P.S.M. N° 601491 Madre Teresa de Calcuta, Iquitos – 2023.”, concluyéndose que el uso del programa Padlet mejora la coordinación de actividades académicas entre los docentes.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología educacionales_PE
dc.subjectCoordinación de la educaciónes_PE
dc.subjectActividades escolareses_PE
dc.subjectDocenteses_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titlePrograma Padlet para mejorar la coordinación de actividades académicas en docentes de la I.E.I.P.S.M. N° 601491 Madre Teresa de Calcuta, Iquitos – 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46610490
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5235-532X
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0283-7328
renati.advisor.dni40200098
renati.advisor.dni43587990
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorDe la pueste Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess