Show simple item record

dc.contributor.advisorGoicochea Espino, Julio Oswaldo
dc.contributor.advisorZambrano Peña, Luis Nilo
dc.contributor.authorNúñez Dávila, Lourdes Amelia
dc.date.accessioned2024-09-19T14:30:22Z
dc.date.available2024-09-19T14:30:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.207 N94 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10498
dc.description.abstractThe thesis Plan of strategies in assertive communication to improve the relationship between organizational climate and work performance in IE. Maynas Iquitos 2022, explanatory research, used a quasi-experimental design. The objective: To explain the effects produced by the strategy plan in assertive communication to improve the relationship between the organizational climate and work performance in the Maynas Educational Institution. Iquitos. 2022. Sample: 30 members. Maynas. Results: It was determined that before the application of the strategy plan, assertive communication is not related to the organizational climate (p>0.005), the same happens with work performance (p>0.005). After the implementation of the plan, it was determined that assertive communication significantly improves work involvement (p=0.000), communication (p=0.000), working conditions (p=0.001); Likewise, the application of the assertive communication plan improves the quality of work (p=0.004), work discipline (p=0.049), teamwork (p=0.005). In conclusion, assertive communication improves the organizational climate and the work performance of teachers at Maynas educational institution. Iquitos. 2022.en_US
dc.description.abstractLa tesis Plan de estrategias en comunicación asertiva para mejorar la relación entre el clima organizacional y el desempeño laboral en la IE Maynas Iquitos 2022, investigación de tipo Explicativo, utilizó un diseño cuasi experimental. El objetivo: Explicar los efectos que produce el plan de estrategias en comunicación asertiva para mejorar la relación entre el clima organizacional y el desempeño laboral en la Institución Educativa Maynas. Iquitos. 2022. Muestra: 30 integrantes de la IE. Maynas. Resultados: se determinó que Antes de la aplicación del plan de estrategias, la comunicación asertiva no está relacionada con el clima organizacional (p>0.005), lo mismo sucede con el desempeño laboral (p>0.005). Después de la aplicación del plan se determinó que la comunicación asertiva mejora significativamente el involucramiento laboral (p=0.000), la comunicación (p=0.000), las condiciones laborales (p=0.001); así mismo La aplicación del plan comunicación asertiva mejora la calidad del trabajo (p=0.004), la disciplina laboral (p=0.049), el trabajo en equipo (p=0.005). En conclusión, la comunicación asertiva mejora el clima organizacional y el desempeño laboral de los docentes en la institución educativa Maynas. Iquitos. 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAmbiente de trabajoes_PE
dc.subjectRendimiento laborales_PE
dc.subjectEstrategias de comunicaciónes_PE
dc.subjectAsertividades_PE
dc.titlePlan de estrategias en comunicación asertiva para mejorar la relación entre el clima organizacional y el desempeño laboral en la IE Maynas Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46051110
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4689-8285
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0021-9806
renati.advisor.dni17859329
renati.advisor.dni05221907
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Américo
renati.jurorCéliz López, Teófilo
renati.jurorRamos Ruíz, Roberto
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess