Medios audiovisuales en la conciencia ambiental de estudiantes de secundaria del Colegio Nacional Madre Teresa de Calcuta Loreto 2024
Abstract
This investigation was developed in the Center Educational Mother Teresa from Calcutta with students of the 4to of secondary with the purpose of determining the importance of the means visual audio in the teaching on the environment, the population was 80 students of the section " B " and the sample they conformed it 40 of them, the work was not experimental of methodology observational, tabulated evaluative of descriptive design the obtained data you ended up concluding: Relating that if in some subject the topic is played it has more than enough audiovisual means 6 they responded that yes and most (34) they not responded, 40 responded that if they would like to participate in a debate on environmental topics, in the same way all said that if they would like that means visual audio are used in the development of the classes, also the 40 of they show it they manifested that, if they would like to leave more followed to the field and they don't agree about the current environmental contamination 32 of them worry about it and they agree on wanting to have knowledge on more environmental topics through means visual audio, 35% is conscious that their attitudes affect to the environment, 85% considers necessary that the schools play more topics on the environment, 60% is conscious that it is necessary reutilizer some generated residuals and 100 apparent% to use the water appropriately. Esta investigación se desarrolló en el Centro Educativa Madre Teresa de Calcuta con alumnos del 4to de secundaria con la finalidad de determinar la importancia de los medios audio visuales en la enseñanza sobre el medio ambiente, la población fueron 80 alumnos de la sección “B” y la muestra lo conformaron 40 de ellos, el trabajo fue no experimental de metodología evaluativa de diseño descriptivo observacional, tabulados los datos obtenidos se llegó a concluir: Referente que si en alguna asignatura se toca el tema sobre medios audiovisuales 6 respondieron que sí y la mayoría (34) respondieron no, 40 respondieron que si les gustaría participar en un debate sobre temas ambientales, del mismo modo todos opinaron que si les gustaría que se utilicen medios audio visuales en el desarrollo de las clases, también los 40 de la muestran manifestaron que, si les gustaría salir más seguida al campo y no están de acuerdo que durante las excursiones se arrojen los desperdicios al suelo, sobre la contaminación ambiental actual a 32 de ellos les preocupa y están de acuerdo en querer tener conocimiento sobre más temas ambientales a través de medios audio visuales, el 35% son conscientes que sus actitudes afectan al medio ambiente, el 85% consideran necesario que los colegios toquen más temas sobre el medio ambiente, el 60% son conscientes que es necesario reutilizar algunos residuos generados y el 100% manifiesta utilizar el agua adecuadamente.
Collections
- Tesis [462]