Seguridad del transporte y satisfacción del turista en el balneario Bellavista Nanay Iquitos 2023
Date
2024Author
Panduro Márquez, Ana Isabel
Alves Torres, Juana Milagros
Metadata
Show full item recordAbstract
The objective of this research report was to determine the relationship between transportation safety and tourist satisfaction at the Bellavista Nanay Spa, Iquitos 2023. Where an applied type study was chosen, correlational and descriptive level with a non-experimental design, whose the study population was 1,500 tourists, taking 375 as a sample. A questionnaire was used to collect data. Meanwhile, it was concluded that transportation has a medium level of safety (26%), since there is a lack of variety of cleaning products and the appropriate permits have not always been made visible. First aid kits have also not been seen frequently, but preferential attention has been observed for children, older adults and people with disabilities. For its part, tourist satisfaction is at a medium level (28%), mainly because the restaurant service is considered average. Furthermore, the quality of tourist attractions is also perceived as poor. However, the excellent care and conservation of cultural attractions stands out. Finally, it was determined that there is a significant correlation between the variables, being demonstrated by a coefficient of 0.870 and a significance of 0.000 being statistically significant. El presente informe de investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre la seguridad del transporte y la satisfacción del turista en el Balneario Bellavista Nanay, Iquitos 2023. Donde se optó por un estudio tipo aplicada, nivel correlacional y descriptivo con un diseño no experimental, cuya población de estudio fue 1500 turistas tomando como muestra a 375, para la recolección de datos se utilizó un cuestionario. En tanto se concluyó que, el transporte tiene un nivel de seguridad medio (26%), pues existe una falta de variedad de productos de limpieza y los permisos adecuados no siempre han sido visibilizados. Tampoco se han visto botiquines de primeros auxilios con frecuencia, pero se ha observado una atención preferencial para niños, adultos mayores y personas con discapacidad. Por su parte la satisfacción del turista se encuentra en un nivel medio (28%), principalmente debido a que el servicio de restaurante es considerado regular. Además, la calidad de los atractivos turísticos también es percibida como mala. No obstante, destaca el excelente cuidado y conservación de los atractivos culturales. Finalmente, se determinó que existe una correlación significativa entre las variables, siendo demostrado por un coeficiente de 0,870 y una significancia de 0.000 siendo estadísticamente significativa.
Collections
- Tesis [163]