Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorJarama Donayre, Jhempool Jhery
dc.date.accessioned2024-12-30T13:37:42Z
dc.date.available2024-12-30T13:37:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other371.337 J24 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10808
dc.description.abstractThe main goal of this research was to compare attitudes towards learning soccer and basketball in physical education students at Public Educational Institution No. 60222 Santa María de Fátima, located in the Amazon River, in 2022. The methodological design was comparative, field-based, and cross-sectional. The study sample included 98 students, and the data collection technique was a survey, applied through a questionnaire. In terms of preference, 58.1% of the students showed a high attitude towards soccer, while none showed a high attitude towards basketball. Additionally, 11.3% of the students had a medium attitude towards soccer, compared to 17.3% towards basketball. On the other hand, 30.6% of the students showed a low attitude towards soccer, compared to 82.7% who showed a low attitude towards basketball. These results show a clear preference and a more favorable attitude towards soccer compared to basketball. The conclusions of this research indicate a strong preference for and more positive attitude of the students towards soccer compared to basketball. Most students have a low attitude towards basketball, highlighting the need to explore the reasons behind this disparity.en_US
dc.description.abstractEl objetivo general de esta investigación fue comparar las actitudes hacia el aprendizaje del fútbol y el baloncesto en estudiantes de educación física de la Institución Educativa Pública Nº 60222 Santa María de Fátima, ubicada en el Río Amazonas, en 2022. El diseño metodológico utilizado fue de tipo comparativo, de campo y transversal. La muestra de estudio incluyó a 98 estudiantes, y la técnica de recolección de datos fue la encuesta, aplicada a través de un cuestionario. En términos de preferencia, el 58.1% de los estudiantes mostró una actitud alta hacia el fútbol y ninguno hacia el baloncesto; un 11.3% presentó una actitud media hacia el fútbol frente al 17.3% hacia el baloncesto. En cuanto a la actitud baja, el 30.6% la mostró hacia el fútbol, y el 82.7% hacia el baloncesto. Estos resultados evidencian una preferencia clara y una actitud más favorable hacia el fútbol, sugiriendo investigar las razones de la baja actitud hacia el baloncesto.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación físicaes_PE
dc.subjectActitud del estudiantees_PE
dc.subjectFútboles_PE
dc.subjectBaloncestoes_PE
dc.titleActitudes hacia el aprendizaje del fútbol y el baloncesto en estudiantes de Educación Física de la Institución Educativa Pública Nº 60222 Santa María de Fátima, Río Amazonas 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Físicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Física con mención en Formación Deportivaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43167334
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline151096es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorVela Orbe, Jack
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess