Show simple item record

dc.contributor.advisorAguilar Panduro, David Freddy 
dc.contributor.authorChuquipiondo Vela, Marco Antonio
dc.date.accessioned2025-01-20T13:45:50Z
dc.date.available2025-01-20T13:45:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherCh97 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10884
dc.description.abstractDetermine the relationship between learning achievements and significant learning in the area of Personal Development, Citizenship and Civics in students of Educational Institution No. 584002 CRFA “Santa Teresa” first zone of the Yavarí River 2022, was the objective of the research. Two questionnaires were administered to 142 students from first to fifth grade of secondary school. Spearman's Rho non-parametric statistical package was used to test the hypothesis. The research concluded that there is a high positive correlation (r = 0.752). In learning achievements, 57.9% of students are "In process", 26.6% reached the expected level and 15.5% remain "In beginning". In meaningful learning, 60.0% progress, 33.7% consolidate goals, and 6.3% require support. Both reflect key advances and challenges at educational levels.en_US
dc.description.abstractDeterminar la relación entre los logros de aprendizaje y el aprendizaje significativo en el área de Desarrollo Personal, Ciudadanía y Cívica en estudiantes de la Institución Educativa N° 584002 CRFA “Santa Teresa” primera zona río Yavarí 2022, fue el objetivo de la investigación. Se aplicaron dos cuestionarios a 142 estudiantes de primer a quinto grado de secundaria. En la prueba de hipótesis se utilizó el paquete estadístico no paramétrico Rho de Spearman. La investigación llegó a concluir que existe una correlación positiva alta (r = 0.752). En logros de aprendizaje, el 57.9% de los estudiantes está "En proceso", 26.6% alcanzó el nivel esperado y 15.5% permanece "En inicio". En aprendizaje significativo, el 60.0% progresa, 33.7% consolida metas, y 6.3% requiere apoyo. Ambos reflejan avances y retos clave en los niveles educativos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleLogros de aprendizaje y aprendizaje significativo en el área de desarrollo personal, ciudadanía y cívica en estudiantes de la Institución Educativa 584002 CRFA Santa Teresa primera zona río Yavarí 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05332326
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5578-6915
renati.advisor.dni05353521
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCordova Ramirez, Eleodoro
renati.jurorCalderon Huarmiyuri, Alana
renati.jurorRengifo Rengifo, Moises
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess