Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorPerdomo Ruiz, Jhony Lamberson
dc.date.accessioned2025-01-21T17:52:32Z
dc.date.available2025-01-21T17:52:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.27 P45 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10893
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the impact of the literary reading program on the development of oral expression in 3rd grade students year of the Experimental Educational Institution UNAP, San Juan Bautista 2021. It is an evaluative study with a quasi-experimental design, made up of a sample of 65 subjects, divided into two groups of 32 (experimental) and 33 (control), and the expression orally using a rubric. The findings indicated that the implementation of the literary reading program had a significant impact on the oral expression of the third grade high school students of the research sample, which led to the acceptance of this general hypothesis (p-value =0.000 <0.05).en_US
dc.description.abstractEl propósito de este estudio es evaluar el impacto del programa de lectura literaria en el desarrollo de la expresión oral en los estudiantes de 3er. año de la Institución Educativa Experimental UNAP, San Juan Bautista 2021. Es un estudio evaluativo con un diseño cuasiexperimental, conformada por una muestra de 65 sujetos, divididos en dos grupos de 32 (experimental) y 33 (control), y se evaluó la expresión oral mediante una rúbrica. Los hallazgos indicaron que la implementación del programa de lectura literaria tuvo un impacto significativo en la expresión oral de los estudiantes de tercer grado de secundaria de la muestra de la investigación, lo que llevó a la aceptación de esta hipótesis general (p-valor =0,000 <0,05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectLecturaes_PE
dc.subjectLiteraturaes_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titlePrograma de lectura literaria para el mejoramiento de la expresión oral en estudiantes del tercer grado de secundaria Institución Educativa Experimental UNAP, San Juan Bautista 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72546453
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorNavarro Cobos, Herlinda
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess