Show simple item record

dc.contributor.advisorTuesta Chuquipiondo, Carlos Leandro
dc.contributor.advisorRojas Panduro, Eduardo Gabriel 
dc.contributor.authorZumaeta Segura, Ernesto
dc.date.accessioned2025-01-21T17:52:37Z
dc.date.available2025-01-21T17:52:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other378.1971 Z92 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10904
dc.description.abstractThe purpose of the report of this thesis is to determine the connection between the levels of anxiety and depression in students of the 3rd cycle of the school of administration of the National University of the Peruvian Amazon 2023-I. With this objective, the present research of applied type and non-experimental design was carried out. The study concludes by stating that levels of anxiety and depression have a significant impact on students of the 3rd cycle of the school of administration of the National University of the Peruvian Amazon 2023-I, demonstrated through results of the correlation coefficient of 0.842, suggests a considerable positive correlation and a significance of 0.000, which is less than the established level of 0.01, it was also demonstrated that the students of the business school of the 3rd cycle have a total of 155, in that same sense, the students of the prestigious National University of the Peruvian Amazon show interest in the professional support provided by teachers and tutors.en_US
dc.description.abstractEl propósito del informe de la presente tesis es determinar la conexión entre los niveles de ansiedad y depresión en estudiantes del 3er ciclo de la escuela de administración de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2023 I. con este objetivo, se ejecutó la presente investigación de tipo aplicada y diseño no experimental. El estudio concluye afirmando que los niveles de ansiedad y la depresión tienen un impacto significativo en los estudiantes del 3er ciclo de la escuela de administración de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2023-I, demostrado mediante resultados del coeficiente de correlación de 0,842 sugiere una correlación positiva considerable y una significancia de 0,000, que es menor al nivel establecido de 0,01, así mismo se demostró que los estudiantes de la escuela de administración del 3er ciclo suman un total de 155, en ese mismo sentido, los estudiantes de la prestigiosa Universidad Nacional de la Amazonía Peruana muestran interés en el apoyo profesional que brindan los docentes y tutores.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.subjectAnsiedades_PE
dc.subjectDepresiónes_PE
dc.subjectFactores epidemiológicoses_PE
dc.titleNiveles de ansiedad y depresión en estudiantes del 3er ciclo de la Escuela de Administración de la Universidad Nacional De La Amazonía Peruana 2023-Ies_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Docencia Universitariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Docencia Universitariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43059856
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4242-1722
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1291-0648
renati.advisor.dni05286378
renati.advisor.dni46045620
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline131067es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorDavila Panduro, Susy Karina
renati.jurorAguilar Vasquez, Luis Alberto
renati.jurorPerez Tenazoa, Nestor Oswaldo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess