Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar 
dc.contributor.authorMuñoz Vasquez, Juleisy Cristina
dc.date.accessioned2025-01-27T17:41:16Z
dc.date.available2025-01-27T17:41:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.1523 M94 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/10925
dc.description.abstractThe central task of this research was to determine the relationship between feedback and meaningful learning in students in Social Sciences at the secondary level. The research was correlational, opting for a quantitative design to collect data. The study population included 122 students and census sampling was used, considering the entire population as the sample. To collect information on the work variables, the questionnaire is used as an instrument. The most significant results show that with an error level of 0.0%, there is a very strong classification between the study variables. Consequently, the research hypothesis is confirmed, indicating that there is a statistically significant relationship with significant learning in students in Social Sciences in the first grade of secondary education at the Túpac Amaru Educational Institution Iquitos 2023.en_US
dc.description.abstractEsta investigación se propuso como tarea central determinar la relación entre la retroalimentación y el aprendizaje significativo en estudiantes del área de Ciencias Sociales del nivel secundaria. La investigación fue de tipo correlacional, optando por un diseño cuantitativo para recopilar datos. La población de estudio comprendió a 122 estudiantes y se empleó el muestreo censal, considerando la totalidad de la población como la muestra. Para recopilar información sobre las variables de trabajo, se utilizó como instrumento el cuestionario. Los resultados más trascedentes dan cuenta que con un nivel de error del 0,0%, existe una correlación muy fuerte entre las variables de estudio. Por consiguiente, se confirmó la hipótesis de investigación, indicando que hay una relación estadísticamente significativa con el aprendizaje significativo en estudiantes del área de Ciencias Sociales del primer grado de educación secundaria de la Institución Educativa Túpac Amaru Iquitos 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje significativoes_PE
dc.subjectRetroalimentación formativaes_PE
dc.subjectCiencias socialeses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleLa retroalimentación en el aprendizaje significativo en estudiantes del área de ciencias sociales del primer grado de educación secundaria de la Institución Educativa Túpac Amaru, Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70650934
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
renati.jurorTorrejón Mori, Pedro Emilio
renati.jurorBabilonia Reategui, Celia Maria
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess