Show simple item record

dc.contributor.advisorZambrano Peña, Luis Nilo
dc.contributor.authorCanayo Tamani, Zait Ibet
dc.contributor.authorFlores Flores, Luggi Adrian
dc.date.accessioned2025-02-17T18:28:30Z
dc.date.available2025-02-17T18:28:30Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other371.2 C23 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11016
dc.description.abstractFindings are presented in relation to the study after the implementation of a cooperative school management program aimed at improving planning competencies, the following research question was formulated: What is the effect of the application of the cooperative school management program to develop planning competencies in two urban secondary educational institutions in the district of Iquitos 2023, It was also recommended that the main objective should be to: To determine the influence of the Cooperative School Management Program on the Development of Planning Competencies in two Urban Secondary Education Institutions in the District of Iquitos in the year 2023. The study is classified as applied research, with a single-group pre experimental design that includes pre-test and post-test. The population and sample consisted of 43 educators and principals. A specialist-validated instrument was applied, along with a survey and a performance test. The data and information that were collected from the application of a pretest and a posttest were evaluated, interpreted and discussed once the implementation process of the cooperative school management program was carried out. to the conclusion that the principals and teachers of the two educational institutions were able to develop their skills in institutional planning; With the use of these data, the hypothesis test was able to positively guide the consolidation of the current theoretical contribution, which in turn contributed to the resolution of the problems that were present in EI. Maynas and 60053 (Gen. E.P. Augusto Freyre García).en_US
dc.description.abstractSe presentan hallazgos en relación al estudio tras la aplicación de un programa de gestión escolar cooperativa destinado a mejorar las competencias de planificación, se formuló como pregunta de investigación: ¿Cuál es el efecto de la aplicación del programa a de gestión escolar cooperativa para desarrollar competencias de planificación en dos instituciones educativas secundarias urbanas del distrito de Iquitos 2023, También se recomendó que el objetivo principal sea el siguiente: Determinar la influencia del Programa de Gestión Escolar Cooperativa en el Desarrollo de Competencias de Planificación en dos Instituciones de Educación Secundaria Urbana del Distrito de Iquitos en el año 2023. El estudio se clasifica como investigación aplicada, con un diseño preexperimental de grupo único que incluye pretest y post test. La población y muestra constaron de 43 educadores y directivos. Se aplicó un instrumento validado por especialistas, junto con una encuesta y una prueba de desempeño. Los datos e información que se recogieron a partir de la aplicación de un pretest y un post test fueron evaluados, interpretados y discutidos una vez realizado el proceso de implementación del programa de gestión escolar cooperativa habiendo llegado a la conclusión de que los directores y profesores de las dos instituciones educativas lograron desarrollar sus habilidades en planificación institucional; con el uso de estos datos, la prueba de hipótesis pudo orientar positivamente la consolidación del aporte teórico actual, que a su vez contribuyó a la resolución de los problemas que estaban presentes en la IE. Maynas y 60053 (Gral. E.P. Augusto Freyre García).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGestión educacionales_PE
dc.subjectEducación cooperativaes_PE
dc.subjectCompetencia profesionales_PE
dc.subjectPlanificación educativaes_PE
dc.subjectEscuela secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas urbanases_PE
dc.titlePrograma de gestión escolar cooperativa para desarrollar competencias de planificación en dos instituciones educativas secundarias urbanas del distrito de Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43122666
renati.author.dni42250843
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0021-9806
renati.advisor.dni05221907
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorRamos Ruiz, Roberto
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynés Amanda
renati.jurorDíaz Vásquez, Selva Libertad
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess