Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorLopez Pastrana, Oses Jose
dc.date.accessioned2025-02-21T17:26:59Z
dc.date.available2025-02-21T17:26:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.153 L83 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11061
dc.description.abstractThe study focused on examining the relationship between the level of social skills and assertiveness in secondary school students in the Social Sciences area at I.E.P.S.M. No. 60259 in San Antonio, located in San Pablo, during 2023. A non experimental, cross-sectional, field-based, bivariate, and relational design methodology was used. The sample consisted of 89 students who completed surveys through previously validated questionnaires. The study achieved its objective, revealing a moderate positive correlation (rho = 0.413, p < 0.05) between social skills and assertiveness. These results suggest that a higher level of social skills is associated with greater assertiveness. Most students exhibited acceptable to good levels in both dimensions, highlighting the importance of developing social skills to enhance assertiveness in the educational context.en_US
dc.description.abstractEl estudio se enfocó en relacionar el nivel de habilidades sociales y asertividad en estudiantes de secundaria del área de Ciencias Sociales en la I.E.P.S.M. N°60259 de San Antonio, ubicada en San Pablo en 2023. Se utilizó una metodología de diseño no experimental, transversal, de campo, bivariado y relacional. La muestra consistió en 89 estudiantes, quienes completaron encuestas a través de cuestionarios previamente validados. Los resultados del estudio lograron cumplir con el objetivo planteado, revelando una correlación positiva moderada (rho = 0.413, p < 0.05) entre habilidades sociales y asertividad. Estos resultados sugieren que un mayor nivel de habilidades sociales está asociado con una mayor asertividad. La mayoría de los estudiantes presentó niveles aceptables y buenos en ambas dimensiones, subrayando la relevancia de desarrollar habilidades sociales para mejorar la asertividad en el ámbito educativo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHabilidades socialeses_PE
dc.subjectAsertividades_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.subjectCiencias socialeses_PE
dc.titleHabilidades sociales y asertividad en estudiantes de secundaria del área de Ciencias Sociales en la I.E.P.S.M. N°60259 Señor de los Milagros San Antonio, distrito de San Pablo 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41226770
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorOlortegui Saenz, Julio Cesar
renati.jurorTorrejon Mori, Pedro Emilio
renati.jurorHuanca Ramos, Guillermo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess