Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorSaldaña García, Marcelo
dc.date.accessioned2025-03-06T14:57:12Z
dc.date.available2025-03-06T14:57:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.27 S18 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11112
dc.description.abstractThe aim of this research was to evaluate the impact of the educational program “DW Learn German” on improving oral communication in German among second-grade secondary school students at Colegio Aplicación UNAP San Juan Bautista during the year 2023. This study was characterized as evaluative type and field-based, cross-sectional, univariate, and quasi-experimental designs, incorporating both a pretest and a posttest, as well as a control group. The population and sample consisted of 73 students, divided into two groups: a control group with 36 students and an experimental group with 37. For data collection, an oral performance test that was both valid and reliable was utilized. The results indicated that the experimental group achieved a significantly higher average than the control group on a twenty-point scale (11.389 compared to 8.934). The research concluded that the implementation of the “DW Learn German” program significantly enhances oral communication in German, encompassing dimensions such as: listening comprehension, information retrieval, inference and interpretation, use of non verbal and paraverbal resources, and strategic interaction among students. This finding is supported by a p-value of 0.000, which is lower than the established significance level (α=0.05).en_US
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación fue evaluar el impacto del programa educativo “DW Learn German” en la mejora de la comunicación oral en alemán entre estudiantes de segundo grado de secundaria en el Colegio Aplicación UNAP San Juan Bautista durante el año 2023. Este estudio se caracterizó por ser de tipo evaluativo, con diseños de campo, transeccional, univariado y cuasiexperimental, incorporando tanto un pretest como un postest, así como un grupo control. La población y muestra de 73 alumnos, distribuidos en dos grupos: uno control con 36 estudiantes y otro experimental con 37. Para la recolección de datos, se utilizó una prueba de desempeño oral que fue validada y confiable. Los resultados indicaron que el grupo experimental obtuvo un promedio significativamente superior al grupo control en una escala vigesimal (11.389 frente a 8.934). La investigación concluyó que la implementación del programa “DW Learn German” mejora de manera notable la comunicación oral en alemán, abarcando dimensiones tales como: comprensión oral, obtención de información, inferencia e interpretación, uso de recursos no verbales y paraverbales, así como la interacción estratégica entre los estudiantes. Este hallazgo se sustenta en un valor p de 0.000, que es inferior al nivel de significancia establecido (α=0.05).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectPrograma informático didácticoes_PE
dc.subjectComunicación orales_PE
dc.subjectAlemánes_PE
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titlePrograma educativo DW Learn German para el mejoramiento de la comunicación oral en alemán en estudiantes de segundo grado de secundaria en el colegio aplicación UNAP, San Juan Bautista 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Inglés y Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Inglés y Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70379807
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorChucos Calixto, Walter Luis
renati.jurorLazo Ramirez, Lila
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess