Clima del aula y el comportamiento en estudiantes del sexto ciclo de educación secundaria del Ceba Miguel Acosta Oyarce, Caballococha 2024
Abstract
The purpose of this research is to determine the relationship between the level of classroom climate and the level of behavior in students of the sixth cycle of secondary education at CEBA Miguel Acosta Oyarce, Caballococha 2024, the type of research is quantitative, non-experimental study, correlational design, transectional design; The population under study is made up of students from the sixth cycle of the EBR, from the first and second grades of secondary school. The techniques that will be used in data collection will be the survey. and observation, which are validated by three experts in the field, resulting in a Spearman correlation coefficient of 0.732, which indicates a high positive correlation between classroom climate and student behavior. This value is significant with p = 0.05, which suggests that there is a statistically significant relationship between both variables. The null hypothesis is rejected and the general hypothesis is accepted. This confirms that the level of the classroom climate is related to the level of behavior of the students of the sixth cycle of secondary education at the CEBA Miguel Acosta Oyarce, Caballococha, 2024. La finalidad de esta investigación es determinar la relación del nivel del clima del aula y el nivel de comportamiento en los estudiantes del sexto ciclo de educación secundaria del CEBA Miguel Acosta Oyarce, Caballococha 2024, el tipo de investigación es cuantitativo, estudio no experimental, de diseño correlacional, diseño transeccional; la población objeto de estudio está constituido por los estudiantes del sexto Ciclo de la EBR, de los grados primero y segundo de secundaria. Las técnicas que se empleará en la recolección de datos será la encuesta y la observación, los cuales son validados por tres expertos en la materia, obteniendo como resultado muestra un coeficiente de correlación de Spearman de 0.732, lo que indica una correlación positiva alta entre el clima del aula y el comportamiento de los estudiantes. Este valor es significativo con una p = 0.05, lo que sugiere que existe una relación estadísticamente significativa entre ambas variables. se rechaza la hipótesis nula y se acepta la hipótesis general. Esto confirma que el nivel del clima del aula está relacionado con el nivel de comportamiento de los estudiantes del sexto ciclo de educación secundaria en el CEBA Miguel Acosta Oyarce, Caballococha, 2024.
Collections
- Tesis [4]