Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar 
dc.contributor.authorLeal Cahuaza, María Elena
dc.date.accessioned2025-04-15T14:41:19Z
dc.date.available2025-04-15T14:41:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other372.112 L33 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11228
dc.description.abstractThis section presents the most important research. In terms of the study carried out to explain the influence of monitoring the management accompaniment for the teaching performance in public primary educations institutions, district of Iquitos 2023. In the methodological framework, explanatory research was used with a field design, causal and transversal correlations, a questionnaire and an observation form were used as instruments, which were validated through judgment of experts. The population was structured by 585 teachers from 26 public institutions in the urban area of the Iquitos district from which a sample of 306 teachers from 9 educational institutions of the primary level. The results obtained using the appropriate statistics assume the alternative hypothesis (Ha), which confirms the existence of significant influence among the study variables.en_US
dc.description.abstractEn este apartado presenta las novedades más importantes en cuanto al estudio realizado con la finalidad de explicar la influencia del monitoreo y el acompañamiento pedagógico directivo en el desempeño docente de instituciones educativas públicas del nivel primaria, distrito de Iquitos 2023. En el marco metodológico se utilizó la investigación explicativa con un diseño de campo, correlacional-causal y transversal, se utilizó como instrumentos un cuestionario y una ficha de observación, los que fueron validados a través del juicio de expertos. La población estuvo estructurada por 585 docentes de 26 instituciones públicas del ámbito urbano del distrito de Iquitos del cual se extrajo una muestra de 306 docentes de 9 instituciones educativas del nivel primaria.Los resultados obtenidos utilizando la estadística apropiada asume la hipótesis alterna (Ha), la que confirma la existencia de influencia significativa entre las variables de estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDesempeño de un papeles_PE
dc.subjectDocente de escuela primariaes_PE
dc.subjectOrientación pedagógicaes_PE
dc.subjectEscuela públicases_PE
dc.titleInfluencia del monitoreo y acompañamiento pedagógico directivo en el desempeño docente de instituciones educativas públicas del nivel primaria distrito Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05326534
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorLópez Alvarado, Linda Priscilla
renati.jurorGarcía Romero, Norma Jesús
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess