Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorDel Aguila Castillo, Carmen Rosa
dc.date.accessioned2025-04-22T13:35:54Z
dc.date.available2025-04-22T13:35:54Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11244
dc.description.abstractThe purpose of the study was to relate study techniques and learning achievement in the area of social sciences in secondary level students of public educational institutions in the district of Ramón Castilla, 2024; following the quantitative and relational methodology, in which 641 students participated, who responded to a survey on study techniques and their performance in the area of social sciences was evaluated using an evaluation sheet. The results obtained indicate that 85.5% of the students achieved the expected learning when applying these techniques, which confirms a positive relationship. When applying Spearman's correlation coefficient, a high and positive correlation was observed between study techniques and learning achievements, with values ranging between 0.702 and 0.752.en_US
dc.description.abstractEl propósito de estudio fue relacionar las técnicas de estudio y el logro de aprendizajes en el área de ciencias sociales en estudiantes del nivel secundaria de las instituciones educativas públicas del distrito de Ramón Castilla, 2024; siguiendo la metodología cuantitativa y relacional, en la que participaron 641 estudiantes, quienes respondieron una encuesta sobre técnicas de estudio y se les evaluó su desempeño en el área de ciencias sociales mediante una ficha de evaluación. Los resultados obtenidos indican que el 85.5% de los estudiantes alcanzaron los aprendizajes esperados al aplicar estas técnicas, lo que confirma una relación positiva. Al aplicar el coeficiente de correlación de Spearman, se observó una correlación alta y positiva entre las técnicas de estudio y los logros de aprendizaje, con valores que oscilan entre 0.702 y 0.752.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleTécnicas de estudio y logros de aprendizaje en el área de ciencias sociales en estudiantes del nivel secundaria de las instituciones educativas públicas de Ramón Castilla 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45890942
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorRios Perez, Cecilia
renati.jurorRengifo Rengifo, Moises
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess