Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorNuñez Salate, Maria Isabel
dc.date.accessioned2025-05-06T16:18:15Z
dc.date.available2025-05-06T16:18:15Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11315
dc.description.abstractThe purpose of the study was to determine the level of teaching performance in the area of Communication of Educational Institution No. 60080, located in the district of Ramón Castilla, during the 2024 school year. The research adopted a quantitative approach with a descriptive scope. The sample was made up of 876 secondary education students, to whom a questionnaire validated by three experts in the field was applied. The results allowed us to conclude that 63% of the teachers in the Communication area present a medium level of performance, while 30.3% reach a high level and 6.7% show low performance. These findings suggest strengthening pedagogical planning, teaching and teacher participation in school management, in order to optimize educational quality.en_US
dc.description.abstractEl estudio tuvo como propósito determinar el nivel de desempeño docente en el área de Comunicación de la Institución Educativa N.º 60080, ubicada en el distrito de Ramón Castilla, durante el año escolar 2024. La investigación adoptó un enfoque cuantitativo con un alcance descriptivo. La muestra estuvo conformada por 876 estudiantes de educación secundaria, a quienes se les aplicó un cuestionario validado por tres expertos en la materia. Los resultados permitieron concluir que el 63% de los docentes del área de Comunicación presentan un nivel medio de desempeño, mientras que el 30.3% alcanzan un nivel alto y el 6.7% muestran un desempeño bajo. Estos hallazgos sugieren fortalecer la planificación pedagógica, la enseñanza y la participación docente en la gestión escolar, con el fin de optimizar la calidad educativa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleEvaluación del desempeño docente en el área de comunicación de la institución educativa Nº 60080 del distrito de Ramón Castilla 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70100196
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorCeliz Lopez, Teofilo
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorSima Flores, Acker Aldao
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess