Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
dc.contributor.authorGallardo Llumpo, Roberto Carlos
dc.date.accessioned2025-05-13T15:52:53Z
dc.date.available2025-05-13T15:52:53Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11349
dc.description.abstractThe present Reading Program Read Interculturally in Students of the First Level of the Specialty of Language and Literature of the National University of the Peruvian Amazon 2023, aimed to evaluate its effectiveness in cognitive, affective and behavioral intercultural competence in students of the first level of the Language and Literature specialty of the UNAP, for this the experimental design was used. The type of research applied was pre-experimental, where a before and after is compared in the students, which allows determining whether the student has improved their intercultural competencies with the knowledge that has been generated, or, on the contrary, the student does not show an improvement with respect to their intercultural competencies. We have a population of 50 students specializing in Language and Literature at the first level of the National University of the Peruvian Amazon 2023, which includes lagging students. To develop this program, there was a sample of 32 students from the first level of the Language and Literature specialty who made up the pre-experimental group. Finally, the application of the Read Interculturally Program, which was carried out through texts and questionnaires, allowed the collection of pertinent data, also through the SPSS 25 statistical program, resulted in a positive effect on intercultural competencies in the students of the first level of the specialty of Language and Literature of the National University of the Peruvian Amazon 2023.en_US
dc.description.abstractEl presente Programa de Lectura Leer Interculturalmente en Estudiantes del Primer Nivel de la Especialidad de Lengua y Literatura de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2023, tuvo por objetivo evaluar su efectividad en la competencia intercultural cognitiva, afectiva y de comportamiento en los estudiantes del primer nivel de la especialidad de Lengua y Literatura de la UNAP, para ello se empleó el diseño experimental. El tipo de investigación aplicada fue pre experimental, donde se compara un antes y un después en los estudiantes, lo cual permite determinar si el estudiante ha mejorado sus competencias interculturales con los conocimientos que se le ha generado, o, por el contrario, el estudiante no manifiesta una mejora con respecto a sus competencias interculturales. Tenemos una población de 50 estudiantes de la especialidad de Lengua y Literatura del primer nivel de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2023, que incluye a los alumnos rezagados. Para desarrollar este programa hubo una muestra de 32 estudiantes del primer nivel de la especialidad de Lengua y Literatura, que conformaron el grupo pre experimental. Finalmente, la aplicación del Programa Leer Interculturalmente, que se efectuó mediante textos y cuestionarios, permitió la recolección de datos pertinentes, además a través programa estadístico SPSS 25, dio como resultado un efecto positivo en las competencias interculturales en los estudiantes del primer nivel de la especialidad de Lengua y Literatura de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titlePrograma de lectura leer interculturalmente en estudiantes del primer nivel de la especialidad de lengua y literatura de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni43296899
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1582-8487
renati.advisor.dni05378530
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
renati.jurorMiranda Saucedo, Tomas Francisco
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess