Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Ramirez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorCuya García, Isaías
dc.date.accessioned2025-05-22T13:38:55Z
dc.date.available2025-05-22T13:38:55Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11370
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the use of visual organizers before and after the academic performance of third grade high school students at the César Vallejo Educational Center in 2024. The research was correlational and applicative. The population made up of 3rd grade high school students at the César Vallejo Educational Center in 2024, making a total of 108 students, the sample was selected non-randomly by convenience by selecting 25 students (Women), where the male sex was excluded, leaving only the female sex. As a result, tc = 5.778, tt = 3.355 was obtained, observing that tc> tt accepting the hypothesis: Visual organizers will have a significant statistic before and after the academic performance of third grade high school students at the César Vallejo Educational Center in 2024. And it was concluded that of 100% of students; Before applying the use of visual organizers, 56.52% of the students indicated that their academic performance was LOW, and after applying the use of visual organizers, 63.20% of the students indicated that their academic performance was REGULAR. Therefore, it can be observed that the visual organizers had an effect on academic performance, which is statistically significant when relating the results before and after the application of the visual organizers.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue determinar el uso de los organizadores visuales antes y después del rendimiento académico de los estudiantes del tercer grado de secundaria del Centro Educativo César Vallejo en el año 2024, La investigación fue de tipo correlacional y de tipo aplicativo. La población conformada por estudiantes del 3ro de secundaria del centro educativo César Vallejo en el año 2024, que hacen un total de 108 estudiantes, la muestra fue seleccionada en forma no aleatoria por conveniencia seleccionando a 25 estudiantes (Mujeres), donde el sexo masculino fue excluido, quedando solo el sexo femenino. Como resultado donde se obtuvo tc = 5.778, tt = 3.355, observando que tc > tt aceptando la hipótesis: Los organizadores visuales tendrán una estadística significativa antes y después del rendimiento académico de los estudiantes del tercer grado de secundaria del Centro Educativo César Vallejo en el año 2024. Y se concluyó que del 100% de estudiantes; antes de la aplicación del uso de los organizadores visuales el 56.52% de las estudiantes indicaron que el rendimiento académico es BAJO, y después de la aplicación del uso de los organizadores visuales, el 63.20% de las estudiantes indicaron que el rendimiento académico es REGULAR, por lo tanto, se puede observar que los organizadores visuales tuvieron efecto en el rendimiento académico, que es estadísticamente significativo al relacionar los resultados antes y después de la aplicación de los organizadores visuales.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleOrganizadores visuales en el rendimiento académico de los estudiantes del tercer grado de secundaria del centro educativo César Vallejo en el año 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72752264
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorTorrejon Mori, Pedro Emilio
renati.jurorRengifo Ruiz, Roger Ernesto
renati.jurorRios Perez, Cecilia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess