Show simple item record

dc.contributor.advisorBabilonia Reátegui, Celia María
dc.contributor.authorWeill Gómez, Laura Luisa Estefita
dc.date.accessioned2025-06-03T15:51:24Z
dc.date.available2025-06-03T15:51:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other370.153 W38 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11415
dc.description.abstractThe objective of this research was: To determine the effects of Social Skills on the School Performance of fifth grade students of the Miguel Grau Seminario Educational Institution in the city of Nauta during the year 2022. The study was applied, the experimental method of the Pre-Experimental type was handled and the independent variable was manipulated: Social Skills, thus an effect was founded on the variable under study: School Performance, It was determined by 60 students. The choice of the sample was intentional non-random extracted from the sample design of less than 1,500 The most significant results are: When carrying out the analysis of the effects of school performance, the student's t parametric inferential statistical test was used with gl = 31, α = 0.01, obtaining that tc = 4.0741, tt = 2.47863, therefore, tc > tt, concluding that the effect of social skills is significant on school performance.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue: Determinar los efectos de las Habilidades Sociales en el Desempeño Escolar de los estudiantes del quinto grado de secundaria de la Institución Educativa Miguel Grau Seminario de la ciudad de Nauta durante el año 2022. El estudio fue aplicativo, se manejó el método experimental de tipo Pre – Experimental y se manipulo la variable independiente: Habilidades Sociales, así se funde un efecto en la variable en estudio: Desempeño Escolar,< Se determino por 60 estudiantes. La elección de la muestra fue no aleatoria intencional extraída a partir del diseño muestral menor a 1,500 Los resultados más significativos son: Al realizar el análisis de los efectos del desempeño escolar se usó la prueba estadística inferencial paramétrica t de student con gl = 31, α = 0.05, obteniendo que tobs =-24,043 >2,04 tc, por lo tanto, tobs > tc concluyendo que el efecto de las habilidades sociales es significativo en el desempeño escolar.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHabilidades socialeses_PE
dc.subjectRendimiento académicoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleEfectos de las habilidades sociales en el desempeño escolar de los estudiantes del quinto grado de secundaria de la institución educativa Miguel Grau Seminario, Nauta 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni75274331
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9084-161X
renati.advisor.dni10423298
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRucoba del Castillo, Luis Ronald
renati.jurorRios Perez, Cecilia
renati.jurorPinedo Meza, Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess