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dc.contributor.advisorReátegui Paredes, Víctor Raúl
dc.contributor.authorRivas Tang, Alejandra Nicole
dc.contributor.authorRamos Navarro, Basti Jemima
dc.date.accessioned2025-06-13T13:46:37Z
dc.date.available2025-06-13T13:46:37Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other658.834 R68 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11461
dc.description.abstractIn the thesis “Profile of the millennial generation consumer in the international Japanese anime business, Iquitos. Peru”, the problem is to know the preferences of the millennial generation consumer and the objective is the definition of preferences, achieving to know the sociodemographic characteristics of millennials who prefer Japanese anime, the positioning of anime, the motivation that respondents have, as well as the values that the target audience perceives. In the methodology, the quantitative approach was applied within the framework of an applied research with a non-experimental and transversal design. The sample was 50 respondents of the age of millennials to date. As a data collection instrument, the Survey was applied for statistical data and Documentary Analysis for the theoretical framework. The sociodemographic results of the respondents indicate that they are the men who watch the series the most, they are young single men with completed higher education, in the positioning, the majority watch on Sundays and Saturdays between 2 to 5 hours at night, the most watched are GORE and Dragon Ball. The motivation is that they are fun or entertaining, Japanese culture influences. The values refer to the fact that they identify with the metaphor of the story, millennials cultivate values such as anime and that digital anime are more popular. The descriptive hypothesis was demonstrated by accepting that the consumer preferences of the millennial generation of the international business of Japanese anime is high.en_US
dc.description.abstractEn la tesis “Perfil del consumidor de la generación millennials en el negocio internacional de ánime japonés, Iquitos. Perú”, la problemática es de conocer las preferencias del consumidor de la generación de millennials y el objetivo es la definición de preferencias, logrando conocer las características sociodemográficas de los millennials que prefieren los ánimes japoneses, el posicionamiento de los ánimes, las motivación que tienen los encuestados, así como los valores que percibe el público objetivo. En la metodología fue aplicado el enfoque cuantitativo enmarcado en una investigación aplicada con diseño no experimental y transversal. La muestra fue de 50 encuestados de la edad de los millennials a la fecha. Como instrumento de recolección de datos se aplicó la Encuesta para los datos estadísticos y Análisis documental para el marco teórico. Los resultados sociodemográficos de los encuestados indican que son los hombres que más ven las series, son jóvenes solteros con estudio superior completo, en el posicionamiento, la mayoría ve los domingos y sábados entre 2 a 5 horas por la noche, los más vistos son GORE y Dragon Ball. La motivación es que, son divertidos o entretenidos, influye la cultura japonesa. Los valores se refieren a que se identifican con la metáfora de las historia, los millennials cultivan valores como los ánimes y que los ánimes digitales son más populares. Se demostró la hipótesis descriptiva aceptando que las preferencias del consumidor de la generación millennials del negocio internacional de los ánimes japoneses es alta.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectConsumidoreses_PE
dc.subjectAnimees_PE
dc.subjectFactores sociodemográficoses_PE
dc.subjectComportamiento del consumidores_PE
dc.subjectComercio internacionales_PE
dc.titlePerfil del consumidor de la generación millennials en el negocio internacional de ánime japonés, Iquitos. Perúes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineNegocios Internacionales y Turismoes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismoes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni71201258
renati.author.dni75150499
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3189-4759
renati.advisor.dni05310736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline416126es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMera Ramirez, Jorge Luis
renati.jurorRuiz Calsin, Francisco Jefferson
renati.jurorParedes Meneses, Jacker
dc.publisher.countryPEes_PE


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