Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar 
dc.contributor.authorNavarro Mejia, Dassi
dc.contributor.authorValdivia Isuiza, Zoila Edelmira
dc.date.accessioned2025-07-07T17:39:59Z
dc.date.available2025-07-07T17:39:59Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other371.2 N29 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11549
dc.description.abstractThe objective of this study was to determine directive school management as a predictor of teamwork in the public Technical-productive Education Centers of Iquitos in the year 2023. This is a predictive study with a field, contemporary, transversal, multivariate and ex-post-facto. A census sample of 90 people was included, divided between managers (06), hierarchical staff (06) and teachers (78). Questionnaires were used to measure research variables. Based on the overall results of the multiple linear regression model, a correlation of R= 0.730 was obtained, indicating a high and positive correlation. Likewise, the coefficient of determination R2 = 0.533, expressed as a percentage, is interpreted as a model that predicts 53.3% of teaching teamwork in the Technical-Productive Education Centers of Iquitos. The analysis of variance (ANOVA) of the components of the model with a significance of 0.000 shows that directive school management (strategic, administrative, pedagogical and community) predicts teamwork in the Technical-Productive Education Centers of Iquitos. These results obtained according to the multiple linear regression model allow us to conclude that school management predicts teamwork in the Technical-Productive Education Centers of Iquitos in 2023.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue determinar la gestión escolar directiva como predictora del trabajo en equipo en los Centros de Educación Técnico productivas públicas de Iquitos en el año 2023. Se trata de un estudio predictivo con diseño de campo, contemporáneo, transversal, multivariado y ex-post-facto. Se incluyó una muestra censal de 90 personas, dividida entre directivos (06), personal jerárquico (06) y docentes (78). Se utilizaron cuestionarios para medir las variables de la investigación. Con base en los resultados generales del modelo de regresión lineal múltiple, se obtuvo una correlación de R= 0,730, lo que revela una correlación alta y positiva. Asimismo, el coeficiente de determinación R2 = 0,533, expresado como porcentaje, se interpreta como un modelo que predice el 53,3% del trabajo en equipo docente en los Centros de Educación Técnico-productiva de Iquitos. El análisis de varianza (ANOVA) de los componentes del modelo con una significancia de 0.000 muestra que la gestión escolar directiva (estratégica, administrativa, pedagógica y comunitaria) predice el trabajo en equipo en los Centros de Educación Técnico-Productiva de Iquitos. Estos resultados obtenidos según el modelo de regresión lineal múltiple permiten concluir que la gestión escolar directiva pronostica el trabajo en equipo en los Centros de Educación Técnico-productiva de Iquitos en el 2023.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGestión educacionales_PE
dc.subjectDirectoreses_PE
dc.subjectTrabajo en equipoes_PE
dc.subjectDocenteses_PE
dc.subjectEnseñanza técnicaes_PE
dc.titleGestión escolar directiva como predictor del trabajo en equipo en docentes de centros de educación técnico productivas públicas Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05361218
renati.author.dni05325617
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorHernandez Grández, Anunciación
renati.jurorSanchez Chía, Priscilla
renati.jurorReátegui Macedo, Keither
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess