Promoción y la demanda turística de la ciudad de Iquitos, 2020
Abstract
The general objective of this research was to determine the relationship between tourism promotion and demand in the city of Iquitos, 2020; opting for a descriptive correlational research and non-experimental design, for which a sample of 17 workers from three institutions related to tourism has been taken, who were surveyed through a questionnaire that analyzes their perception regarding the variables evaluated ; managing to conclude that there is a relationship between tourism promotion and demand in the city of Iquitos, in 2020; which is contrasted by a significance of 0.000 and a correlation coefficient (Spearman's Rho) of 0.911 which is very high positive; In other words, since promotion is deficient, the tourist demand will be lower. Likewise, it is determined that the development of tourism promotion is regular (41%) with a tendency to be deficient (35%), due to the fact that the use of tourist information dissemination tools is minimal, making it difficult to generate interest in tourists for visit the tourist attractions offered by the city of Iquitos and its surroundings. Finally, it is determined that the tourist demand is regular (47%) with a tendency to be low (41%), since little influx of tourists is evidenced, given that their preference and expectations of tourism are high and normally the city of Iquitos Institutionally it is not prepared to satisfy the demand generated. La presente investigación tuvo como objetivo general determinar la relación entre la promoción y la demanda turística de la ciudad de Iquitos, 2020; optando por una investigación de tipo descriptiva correlacional y diseño no experimental, para la cual se ha tomado una muestra de 17 trabajadores de tres instituciones relacionada con el turismo, quienes fueron encuestados a través de un cuestionario que analiza su percepción en cuanto a las variables evaluadas; logrando concluir que, existe relación entre la promoción y la demanda turística de la ciudad de Iquitos, en el año 2020; lo cual es contrastada por una significancia de 0,000 y un coeficiente de correlación (Rho de Spearman) de 0,911 la cual es positiva muy alta; es decir, al ser la promoción deficiente, menor será la demanda turística. Asimismo, se determina que el desarrollo de la promoción turísticas es regular (41%) con tendencia a ser deficiente (35%), debido que mínima es la utilización de herramientas de difusión de información turística, dificultando la generación de interés en los turistas por visitar los atractivos turísticos que ofrece la ciudad de Iquitos y alrededores. Por último, se determina que la demanda turística es regular (47%) con una tendencia a ser baja (41%), pues se evidencia poca afluencia de turistas, dado que su preferencia y expectativas de turismo son altas y normalmente la ciudad de Iquitos institucionalmente no se encuentra preparada para satisfacer la demanda generada.
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- Tesis [162]