Show simple item record

dc.contributor.advisorRamos Ruiz, Roberto
dc.contributor.authorHidalgo Cuhello, Oriana Carmin
dc.contributor.authorMori Zumba, Casandra
dc.date.accessioned2022-03-25T16:28:50Z
dc.date.available2022-03-25T16:28:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7894
dc.description.abstractThe general objective of the research was to determine the relationship that exists between family violence and the academic performance of the students of the second Grade of Secondary School of the UNAP Experimental School, 2021. The research was non-experimental. The general design of the research was Descriptive and Cross-sectional to the extent that we intend to describe each variable independently, to discover the relationship between family violence and how it is related to school performance. The population was made up of second grade high school students from the Experimental School UNAP of San Juan Bautista Educational Institution in 2021, making a total of 100. The sample consisted of second grade high school students from sections A and B, totaling 65 students, of which only 60 students were surveyed. The sample was selected randomly for convenience. The most important results were obtained through the inferential statistical test t-student (t), it was found that tc = 51.90> tt = 3.14, gl = 6, alpha = 1% and when applying the contingency coefficient, r = 68% was obtained. which indicates that the variables are moderately related, accepting the research hypothesis: "Family violence is directly related to the academic performance of 2nd grade high school students from the UNAP Experimental School, 2021",en_US
dc.description.abstractEl objetivo general de investigación fue: Determinar la relación que existe entre la violencia familiar y el rendimiento académico de los estudiantes del segundo grado de Secundaria del Colegio Experimental UNAP, 2021. La investigación fue de tipo No experimental. El diseño general de la investigación fue Descriptivo y Transversal en la medida que pretendemos describir cada variable independientemente, para descubrir la relación entre violencia familiar y cómo se relaciona con en el rendimiento escolar. La población lo conformaron los estudiantes de segundo grado de secundaria de la Institución Educativa Colegio Experimental UNAP de San Juan Bautista en el año 2021 que hacen un total de 100. La muestra estuvo constituida por los estudiantes del segundo grado de secundaria de las secciones A y B, que suman un total de 65 estudiantes del cual fueron encuestados solo 60 estudiantes. La muestra fue seleccionada en forma aleatoria por conveniencia. Los resultados más importantes se obtuvo mediante la prueba estadística inferencial t-student (t) se encontró que tc = 51.90 > tt = 3.14, gl = 6, alfa = 1% y al aplicar el coeficiente de contingencia se obtuvo r = 68% lo que indica que las variables se relacionan de forma moderada aceptando la hipótesis de investigación: “La violencia familiar se relaciona en forma directa con el rendimiento académico de los estudiantes del 2do grado de secundaria del Colegio Experimental UNAP, 2021”,es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRendimiento académicoes_PE
dc.subjectViolencia familiares_PE
dc.subjectAlumnos de secundariaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleLa violencia familia y su relación con el rendimiento académico en los estudiantes de segundo grado de secundaria del colegio Experimental UNAP 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Filosofía y Psicopedagogíaes_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72697245
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7251-3620
renati.advisor.dni05402150
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121426es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Americo
renati.jurorGonzales Mera, Guillermina Elisa
renati.jurorZarate Aedo, Juan Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess