Uso del jamboard en exposiciones virtuales con estudiantes de tercero de secundaria en la I.E. Virgen de Loreto, Iquitos 2021
Abstract
The objective of the research was to evaluate the use of the Jamboard in virtual exhibitions with third-year high school students at the I.E. Virgin of Loreto - Iquitos. 2021, in this way to validate the usefulness of the digital blackboard and didactic effectiveness, to optimize the way of holding virtual exhibitions with students.
The research was experimental and its design was the pre-experimental type: pre-test and post-test design with a single group. The study population consisted of all the third year high school students in the I.E. Virgen de Loreto - Iquitos, enrolled in the year 2021, which were a total of 168 students and an intentional non-probabilistic sampling was used where a single section was chosen, for the application of the Jamboard and there were a total of 35 students.
The techniques used to collect the information were the survey and direct observation; and the instruments were the questionnaire and the data collection sheet. For data processing, the computerized statistical package R i386 version 3.6.1 for Windows 7/8/10 was used, with which the data matrix was obtained to organize the data in tables and graphs. For the analysis and explanation of the data, the parametric inferential statistical test t-student (t) was used, where tc = 15.60 was obtained; tt = 6.96; observing that tc> tt accepting the hypothesis: The use of the Jamboard has a positive effect virtual exhibitions with third year high school students in the I.E. Virgin of Loreto - Iquitos. 2021.
It was obtained as a result that 100% of students; Before the application of the Jamboard, 62.3% of the students obtained "fair" in their virtual exhibitions, and after the application of the Jamboard, 69.7% of the students obtained "good" in their virtual exhibitions, therefore It can be seen that there is a significant difference between both moments (pre-test and post-test); On the other hand, they gave their opinion on the use of the Jamboard, where a "high" value was obtained with 65.4%. La investigación tuvo como objetivo, evaluar el uso del Jamboard en exposiciones virtuales con estudiantes de tercero de secundaria en la I.E. Virgen de Loreto - Iquitos. 2021, de esta forma validar la utilidad de la pizarra digital y efectividad didáctica, para optimizar la forma de realizar exposiciones virtuales con los estudiantes.
La investigación fue de tipo experimental y su diseño fue el pre experimental del tipo: diseño pre-test y post-test con un solo grupo. La población de estudio estuvo conformada por todas las estudiantes de tercero de secundaria en la I.E. Virgen de Loreto – Iquitos, matriculadas en el año 2021, que fueron un total de 168 estudiantes y se utilizó un muestreo no probabilístico intencionado donde se escogió una sola sección, para la aplicación del Jamboard y se tuvo un total de 35 estudiantes.
Las técnicas que se utilizaron para la recolección de la información fueron la encuesta y la observación directa; y los instrumentos fueron el cuestionario y la Hoja de recolección de datos. Para el procesamiento de los datos se utilizó el paquete estadístico computarizado R i386 versión 3.6.1 para Windows 7/8/10, con lo que se obtuvo la matriz de datos para organizar los datos en tablas y gráficos. Para el análisis y explicación de los datos se empleó la prueba estadística inferencial paramétrica t-student (t) donde se obtuvo tc = 15,60; tt = 6,96; observando que tc > tt aceptando la hipótesis: El uso del Jamboard tiene un efecto positivo en las exposiciones virtuales con estudiantes de tercero de secundaria en la I.E. Virgen de Loreto - Iquitos. 2021.
Se obtuvo como resultado que del 100% de estudiantes; antes de la aplicación del Jamboard el 62,3% de las estudiantes obtuvieron “regular” en sus exposiciones virtuales, y después de la aplicación del Jamboard el 69,7% de las estudiantes obtuvieron “bueno” en sus exposiciones virtuales, por lo tanto se puede observar que existe una diferencia significativa entre ambos momentos (pre-test y post-test); por otro lado, opinaron sobre el uso del Jamboard, donde se obtuvo un valor “alto” con un 65,4%.
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