Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorAspajo Nájar, Celeste
dc.contributor.authorTuesta Del Águila, Sindy Fiorela
dc.contributor.authorVela Guerra, Marcela Mayra
dc.date.accessioned2022-04-18T16:03:31Z
dc.date.available2022-04-18T16:03:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7949
dc.description.abstractThe objective of this thesis was to assess the effectiveness of a learner-training program based on the use of didactic games to improve sixth grade primary level students’ English speaking skills at San Francisco de Asis private school, Iquitos 2016. The study is evaluative in type, with research designs of: Field study, transectional contemporary, univariable, and quasi-experimental, with pre-test, post-test, and control group. The population and sample were made up by 39 students: The experimental group with 22 students (Class “A”) and the control group with 17 students (Class “B”). The data gathering tool was an achievement written test, scored with a valid and reliable rubric. Results in the post test show that the experimental group outperformed the control group as their mean score was higher (13.68 > 9.47) as well as in its indicators: Pronunciation (13,55 > 10,18), vocabulary (13,64 > 9,94), and body language (13,86 > 9,94). In conclusion, the learner-training program improved significantly the study population’s speaking skills in English and its indicators, confirming the working hypothesis as p-value was 0.000 < ? = 0.05.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta tesis fue evaluar el efecto del programa Games en el mejoramiento de la expresión oral en inglés en niños del sexto grado de primaria del Centro Educativo Particular San Francisco de Asís, Iquitos 2016. El tipo de estudio es evaluativo, con diseños de campo, transeccional contemporáneo, univariable y cuasi experimental, con grupo control, pre-test y post test. La población y muestra fue de 39 niños: El grupo experimental con 22 estudiantes (Sección “A”) y el grupo control con 17 estudiantes (Sección “B”). El instrumento utilizado para la recolección de datos fue una prueba de desempeño escrita, calificada con una rúbrica válida y confiable Los resultados después de la aplicación del programa educativo, indican que el promedio de notas de la expresión oral fue mayor en el grupo experimental que en el grupo control (13,68 > 9,47) y en sus indicadores como; pronunciación (13,55 > 10,18), vocabulario (13,64 > 9,94) y lenguaje corporal (13,86 > 9,94). En conclusión, el programa educativo games, mejoró significativamente la expresión oral en inglés y sus indicadores, de la población de estudio, confirmando la hipótesis de trabajo ya que el p-valor = 0,000 < ? = 0,05.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de enseñanzaes_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectEnseñanza de idiomases_PE
dc.subjectEnseñanza primariaes_PE
dc.titlePrograma educativo "Games" en el mejoramiento de la expresión oral en inglés en niños del sexto grado de primaria del centro educativo particular San Francisco de Asís, Iquitos 2016es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46556671
renati.author.dni70075219
renati.author.dni43353557
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSilva Yong, María Esther
renati.jurorReátegui Torres, Gil Romer
renati.jurorNines de Salazar, Etsy Roxana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess