Estudio de mercado de productos chupetes Shambo en la ciudad de Iquitos, período 2015
View/ Open
Date
2017Author
Torrejón Torres, Joy Noemi
Panaifo Ruíz, Wilder Arturo
Metadata
Show full item recordAbstract
The objective of this investigation is to study the level of competitive that presents pallets-ice cream in the market here in Iquitos city, realized in 2015.This document has considered the importance that exists in business by a general way; so, this is going to has a big utility for the businesses that are focus on the sell of pallets-ice cream in Iquitos' city, also to have information with valour in order to make and use the strategies more favourable. The research that has been developed is of the Probabilistic Sampling type, realized with a sample of 386 people between men and women, in order to study the degree of competitiveness, expose the types of market segments, in order to know what actions from sellers that are valued by customers and determine the importance of the brand in the industry in Iquitos’ city in 2015. It's necessary to mention that approximate 58% of customers have a concept of the product this is strongly related to being an aperitif: the search for an amazing sensation in our palate. This can be achieved every moment or circumstance of the person, in their, family, work, social personal life. In order way also it is necessary to know the attributes of the product that are valued by the client as the inputs with which they are made, and specifically in Iquitos’ city. El objetivo de la presente investigación es Estudiar el grado de competitividad que presenta el mercado de chupetes de helado en la ciudad de Iquitos en el periodo 2015. Considerando la importancia que tiene para los negocios en general; por lo que será de gran utilidad para que las empresas del rubro chupetero en la ciudad, posean información valiosa para diseñar las estrategias más convenientes. La investigación que se ha desarrollado es de tipo de Muestreo Probabilístico, con una muestra de 386 personas entre hombres y mujeres, con el fin de estudiar el grado de competitividad, exponer los tipos de segmentos de mercado, conocer que acciones del vendedor que son valorados por los clientes y determinar la importancia que tiene la marca en la industria en la ciudad de Iquitos en el periodo 2015. Considerando que el 58% aproximado de los clientes tiene un concepto del producto fuertemente relacionado como un aperitivo: la búsqueda de una sensación de agrado al paladar. Esto se puede lograr en todo momento o circunstancia, en su vida personal, familiar, laboral o social.
Es necesario conocer los atributos del producto que son valorados por el cliente como los insumos con los que se fabrican, y específicamente en la Ciudad de Iquitos.
Collections
- Tesis [159]