Show simple item record

dc.contributor.advisorCórdova Ramírez, Eleodoro
dc.contributor.authorPerez Silvano, Alejandro
dc.date.accessioned2022-07-13T17:23:05Z
dc.date.available2022-07-13T17:23:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8159
dc.description.abstractAfter concluding with the results related to the general objective that was to determine the level of investigative scientific skills in second and third year high school students in the area of Science Technology and Environment in the Educational Institution No. 60528 Palla Brothers in Intuto of the region Loreto during the year 2021, through descriptive research, with a cross-sectional, field and univariate design as methodology; and that the data collection had to be considered the survey technique, applying a questionnaire which was validated by expert judges on the research topic, the research unit being the high school student, in addition to being the population and sample with 131 Of them from the educational institution, it was concluded that 17.1% of the students in the area of Science, Technology and Environment in Educational Institution No. 60528 Hermanos Palla, are located at a very good level in scientific investigative skills, a 60.0% at a good level while 22.9% of them at a level of few investigative scientific skills.en_US
dc.description.abstractLuego de concluir con los resultados relacionados al objetivo general que fue determinar el nivel de las habilidades científicas investigativas en estudiantes de segundo y tercero de secundaria en el área de Ciencia Tecnología y Ambiente en la Institución Educativa N° 60528 Hermanos Palla en Intuto de la región Loreto durante el año 2021, mediante una investigación de tipo descriptivo, con un diseño transversal, de campo y univariado como metodología; y que la obtención de datos se tuvo que considerar la técnica de encuesta, aplicándose un cuestionario el cual fue validado por jueces expertos sobre el tema de investigación, siendo la unidad de investigación el estudiante de secundaria, además de ser la población y muestra con 131 de ellos de la institución educativa, se llegó a la conclusión que un 17.1% de los estudiantes del área de Ciencia Tecnología y Ambiente en la Institución Educativa N° 60528 Hermanos Palla, se ubican en un nivel muy buena en las habilidades científicas investigativas, un 60.0% en un nivel buena mientras que un 22.9% de ellos en un nivel de pocas habilidades científicas investigativas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCapacidades_PE
dc.subjectMétodo científicoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleHabilidades científicas investigativas en estudiantes de segundo y tercero de secundaria en el área de ciencia tecnología y ambiente en la institución educativa N° 60528 Hermanos Palla, Intuto Loreto 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Ciencias Naturaleses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Ciencias Naturaleses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni48090376
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6213-8740
renati.advisor.dni5242154
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121216es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorPizano Paima, Rusel Americo
renati.jurorMurrieta Vasquez, Pedro
renati.jurorVasquez Alegria, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess