Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorSanchez Solis, Greys Ayde
dc.date.accessioned2022-08-11T17:22:42Z
dc.date.available2022-08-11T17:22:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8214
dc.description.abstractThe objective of this study was to describe the level of student satisfaction about the student welfare service at Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2019. The research type was descriptive with field study, contemporary transectional, and univariable designs. 5132 students made up the population and a randomized stratified with proportional affixation sample of 1064. The data collection tool was a valid and reliable questionnaire. Results show that the level of satisfaction for each service were: dining room service: 24,2%, sports service: 26,3%, medical service: 31,7%, psycho pedagogical service: 21,8%, Social service: 23,6%, and, transport service: 22,2%. In conclusion, only 26,8% of the students is satisfied with student’s welfare services at the National University of the Peruvian Amazon, as p-value was 0.000 < ? = 0.05, rejecting the working hypothesis.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del presente estudio fue describir el nivel de satisfacción de los estudiantes respecto a los servicios de bienestar universitario en la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana, Iquitos 2019. La investigación fue de tipo descriptiva con diseño de campo, transeccional contemporáneo y univariable. La población estuvo compuesta de 5132 estudiantes y una muestra aleatoria estratificada con afijación proporcional de 1064 estudiantes. La recolección de datos fue a través de un cuestionario validado y confiable. Los resultados de cada servicio, que indican estar satisfechos fueron los siguientes: servicio comedor 24,2%, servicio deporte 26,3%, servicio médico 31,7%, servicio psicopedagógico 21,8%, servicio social 23,6%, finalmente servicio transporte 22,2%. En conclusión, sólo el 26,8% de los estudiantes está satisfecho con los servicios de bienestar estudiantil en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana ya que, p – valor = 0,000 < ? 0,05 aceptándose la hipótesis nula de la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBienestar del estudiantees_PE
dc.subjectServicios para estudianteses_PE
dc.titleNivel de satisfacción de los servicios de bienestar estudiantil en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47299605
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGonzales Mera, Guillermina Elisa
renati.jurorBendezu Bautista, Angelica
renati.jurorDel Aguila Rios, Barry
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess