Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorBarrios Monshuar, Jhon Richard
dc.contributor.authorSaldoval Gonzalez, Adalino
dc.date.accessioned2022-09-02T16:16:20Z
dc.date.available2022-09-02T16:16:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8286
dc.description.abstractThe objective was to evaluate the effect of the mindfulness educational program to reduce stress in students of the Activity Course in Rhythmic Gymnastics of the Faculty of Nursing at the National University of the Peruvian Amazon, in 2021. Methodology, the type of evaluative research was used through a longitudinal, field, and quasi-experimental design with a single group, using the pre-test and post-test. The population consisted of 31 students who also made up the respective sample. To obtain the data, a written test with a rubric was used as an instrument, which was subject to expert judgment evaluation for the respective validation. The main result of the research is that an increase was observed between the mean of the pre-test 10.84 and the post-test 13.23, which made it possible to determine that the mindfulness program reduces academic stress in students of the aforementioned course who participated in the study.en_US
dc.description.abstractEl objetivo fue evaluar el efecto del programa educativo atención plena para reducir el estrés en estudiantes del Curso actividad en Gimnasia Rítmica de la Facultad de Enfermería en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, en el 2021. Metodología, se utilizó el tipo de investigación evolutivo mediante un diseño longitudinal, de campo, y cuasi experimental con grupo único, utilizando el pre test y post test. La población estuvo conformada por 31 estudiantes quienes además conformaron la muestra respectiva. Para la obtención de los datos se utilizó como instrumento una prueba escrita con rúbrica, las cuales fueron sujetas a evaluación de juicio de experto para la validación respectiva. El resultado principal de la investigación es que se observó un incremento entre la media del pre test 10.84 y del post test 13.23, lo que permitió determinar que el programa de atención plena reduce el estrés académico en estudiantes del mencionado curso que participaron en el estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectEstréses_PE
dc.subjectEstudiantes universitarioses_PE
dc.titlePrograma educativo atención plena para reducir el estrés académico en estudiantes de actividad en gimnasia rítmica en la facultad de enfermería de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Docencia Universitariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Docencia Universitariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05365763
renati.author.dni09911333
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline131067es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorPizango Paima, Rusel Américo
renati.jurorBabilonia Reátegui, Celia María
renati.jurorMacedo Torres, Lita
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess